reklama

Toto dobro nič nestojí

Každý darca krvi je hrdina – hovorí kávomat na transfúznej stanici. Necítim sa ako hrdina. Ale ak sa naše šťastie meria užitočnosťou, tak už od pol deviatej je dnes dobrý deň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Nikto mi nepovedal, že po štyridsať päťke to bude komplikovanejšie. Mohla a mala som to vedieť. Ale – nedošlo mi to. Až postupne. Máte málo železa, povedali mi pred dvoma rokmi. Otočili ma a krv mi nevzali. Veľa som z toho nerobila. Skrátka horší deň. Nevadí. Pečienka, špenát, cvikla, šošovica, červené víno, neskôr som sa pre istotu ešte spoľahla na potravinový doplnok so železom a pustila som to z hlavy. Lenže na budúci raz mi povedali, že je to so železom len tak tak. A to odvtedy počúvam takmer každý raz.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V zime mi krv vzali po tom, čo ma dvakrát predtým pre to nešťastné železo odmietli. Mrzelo ma to, veľmi. Vyplytvali na mňa testovaciu sadu, len preto, aby mi povedali, že moja krv nie je dosť dobrá. Málo železitá. Aký máte cyklus? Čo jete? Ako žijete? Pani doktorka mi pred odberom venuje viac pozornosti, než predtým. Hoci to necítim, telo starne. A prejavuje sa to aj tak, že moja krv už nie je, čo bývala.

Ešte dva odbery a budem ich mať 80. Verím, že k tejto hranici prídem. A že potom sa mi podarí aspoň dva razy do roka darovať ešte dlho. Chcem byť zdravá a chcem to robiť. Trvá to pol hodiny. Po čase korony na objednanie to ide úplne bez čakania a hladko. Je to dobro, ktoré nič nestojí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nikto mi nepovedal, že po štyridsať päťke to bude komplikovanejšie. Ak by som to vedela, viac by som si strážila štyri mesiace medzi odbermi. Možno by som aj na prvý odber išla skôr. Každý premeškaný čas je veľa cennej tekutiny, ktorá nie je.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu