reklama

Začínam prehrávať

Vraj sa sny majú plniť. No. Možno nie všetky. Po prvý raz som ich začala mať ako študentka žurnalistiky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Sny o tom, ako píšem, píšem, ale nedáva to zmysel. Snažím sa naťukať na stroji poriadne slovo, ale vychádzajú nezmysly. Písmená sa neobjavujú, miznú, ukazujú sa iné. Bezmocne sa snažím odovzdať dôležitú správu – a ono to NEJDE! V snoch na tom najprv začne padať svet a potom sa zdesená zobudím.

Stála sa som na letisku pri mašine vysokej asi ako moja dcéra. Na rozdiel od dieťaťa pripravená na slovo poslúchnuť. Priezvisko. Meno. Kontakt. Naskenovať pas. Kam cestujem. Kde budem bývať. Fakt som sa snažila. Čestné slovo. Robila som presne to, čo stoj chcel. Lenže. Písmenká sa objavovali neskoro, takže niektoré som medzitým stihla kliknúť dva aj tri razy. Pár sa neukázalo vôbec. Čísla som prehodila. Nakoniec sa objavil cez displej červený rámik a všetko zmizlo. Mašina to vyhodnotila ako neplatný pokus. Jémine. Tak znova? Toto celé? Och! Som stará. Na druhý raz som sa dostala o krok ďalej. Ale nestačilo to. Stála som tam s pocitom trápnosti a sebavedomím prepadnutým do podzemných garáží. To dáš! Poď! Snaž sa! Takto sa zvyknem povzbudzovať v pokluse na siedmom kilometri. Srdce mi búchalo minimálne tak rýchlo, len som sa cítila výrazne mizernejšie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nakoniec som sa do lietadla dostala. Zúfalstvo začalo ustupovať. Siahla som po telefóne, že ešte jednu správu stihnem. Lenže svet sa rozhodol ukázať sa v tej nazlomyseľnejšej podobe. Korektor opravil skoro každé napísané slovo, na iné. To, čo neopravil, dobabral zlomený necht, ktorý písal, čo som nechcela. A do toho krátkozrakosť očí po štyridsiatke rozdvojovala v krátkych rukách komplet celý text, takže sa opravoval fakt ťažko. Niečo som teda poslala. Snáď pochopia, že to nie je volanie o pomoc.

Nebolo to o prvý raz, zďaleka, žiaľ. Občas mi hlava ostáva stáť, čo za nezmysly je moje grammar nazi ja schopné pustiť do sveta. Maličká klávesnica, ktorá ostatným slúži ako dobrý priateľ. Pre mňa výkričník za slovami „táto technika asi nie je pre starých“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to splnený sen. Nikdy som si nemyslela, že práve tomuto sa to podarí. 

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu