reklama

Stojky. A vlastne oveľa viac

Skladala som z vešiaka vysušenú bielizeň. Jedno dieťa vedľa mňa na gauči youtubovalo. Druhé sa už niekoľko minút pri stene pokúšalo o stojku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Bola som vďačná, že dcéra bratovo snaženie nekomentuje s dešpektom. Lasička, v stojke vydrží sebavedomé dve minúty, denne trávi desiatky minút premetmi, kráčaním po rukách prejde pol bytu. Brat je pravý opak. Jeho najobľúbenejší šport je čítanie v polohe ležmo. Tomu zodpovedá aj jeho obratnosť.

„Matúš?“ Zamrzla som. Už je to tu. Išla som sa nadýchnuť, že dcéru zahriaknem, nech si z brata neuťahuje. „Prosím ťa, nemôžem sa na to pozerať. Budem ťa trénovať,“ postavila sa. Podišla k nemu a najprv mu ukázala, ako sa odraziť. Ako nasmerovať bezpečne nohy. A aj ako najlepšie stojku skončiť. Doskladala som a v úžase ďalej oboch sledovala. Matúš skúšal, Julka mu chytala nohy, ťahala ho hore, povzbudzovala. Hodnú chvíľu, kým vládali. So smiechom a doberaním sa, ale hlavne podporou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spomenula som si na ich prvé vzájomné oslovenia. „Uka, Uka!“ „Atuto!“ Ani neviem, ako prešli roky, keď boli so sebou skoro stále a radi. Dnes si každý skôr zalezie do svojho kúta a aj spoločné rozpozerané seriály si sledujú každý zvlášť. Občas mám pocit, že si riadne lezú na nervy, neznášam ich hádky. Puberta na každého pôsobí inak a na nás rodičov chvíľami devastačne. A potom sa stane toto. Presne v tej správne chvíli sestra príde bratovi pomáhať. Brat o sestre povie, že je na ňu hrdý, ako jej to ide v športe. Ona zas jemu, ako mu závidí, že toho toľko vie. Iskričky súznenia, ktoré robia samozrejme. Preblysnú, veľakrát urobia vec, o ktorej ani nehovoria – len vidia jeden alebo druhý, že treba. Dorozumievajú sa inak než slovami. Keď na to privediem reč, nevedia, nad čím sa pozastavujem. Nepotrebujú si hovoriť, že sa majú radi. Majú sa a hotovo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sledujem tie trochu nešikovné stojky zdá sa mi, že naozaj platí to, že dvojčatám nikdy nikto nebude bližšie, ako človek, s ktorým bol od prvej sekundy života. Sú každý iný, ale aj jeden pre druhého. S pomocou v pravý čas. Nemusím rozumieť všetkému na svete, dávno som na to prišla. Ani toto asi nikdy celkom nepochopím. A je to jedno. Aj takto vyzerá láska a som za ňu vďačná.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu