reklama

Športovo a férovo

30 eur vraj priemerne platí slovenský rodič za krúžky. Rátajú sa tam deti, ktoré nikam nechodia, aj pomerne drahší hokejisti či tenisti. My sme niekde uprostred – hudobka a vodné pólo nie sú najlacnejšie, ale dajú sa zvládať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

„Keďže máte v klube dve deti, dostanete 10% súrodeneckú zľavu“ - bola prvá prekvapivá správa od trénerov, keď vlani deti začínali. Potešilo ma to rovnako ako prekvapilo. O pár mesiacov nato sa čistili bazény. Dozvedeli sme sa to tiež zo správy, ktorá nám súčasne oznamovala, že preto sa mesačný poplatok úmerne znižuje. V lete sme mali pauzu, ale koncom prázdnin sa zas začalo trénovať. „Koľko máme zaplatiť?“ - spýtala som sa trénerov. „Neplaťte nič“, odpovedali mi. „Váš syn bol vlani veľa chorý, vymeškal dva mesiace tréningov a platili ste mu členské, tak to vyrovnáme.“ Zas milé prekvapenie. O pár dní sa začínajú zimné prázdniny. Tréningy budú mať pauzu. „... a tak sa členské upravuje na 80%“, napísali nám tréneri. Už by ma to asi nemalo zaskočiť. Ale stále sa to deje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Deti chodia na rôzne krúžky piaty rok. Nemôžem porovnávať so všetkými športami. Len napríklad s tancom, kam chodila dcéra predtým. Za december, keď nemala jediný tréning, sme platili rovnako ako za každý iný mesiac. Aj za september, za presne dva tréningy. Nesťažovala som sa, brala som to ako rozdané karty, s ktorými hráme. Aj preto ma naši vodnopóloví tréneri stále svojím prístupom prekvapia.

Málo vidím do financovania športu. Tuším, že nie všetky náklady znášame my, rodičia. Aj to viem, že finančnú politiku klubu neurčujú tí dvaja páni, ktorí v bielych tričkách cepujú naše deti z okraja bazéna.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto si len vravím, že sme mali šťastie. Na chlapov, ktorí sú féroví. Platby sú len číselným potvrdením ich prístupu. Je toho oveľa viac, čo ma o ich férovosti presviedča. Napríklad ako otvorene hovoria so mnou aj o tom, prečo jedno dieťa postavia do turnaja a druhé ešte nie, lebo musí dobehnúť v technike a rýchlosti. Sú fér v rovnakom prístupe k všetkým tým puberťákom, ktorí sa im na tréningoch naťahujú a bláznia. Obdivujem ich za to, že vedia presne odhadnúť moment, keď deckám môžu nadať za to, že nepočúvajú, ale ochotne ich pochvália za dobrú hru. Obdivujem ich za nasadenie, s ktorým si môžu vykričať hlasivky počas zápasov. Aj za to, že deťom počas sústredení nedovolia hladkať si mobily, ale iniciujú debaty, aby hovorili spolu a aj tak budovali tím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šport by sa mal podľa mňa slovu „fér“ rovnať automaticky. Nie vždy to tak je. Mali sme šťastie na trénerov a som vďačná za to, že k športu a férovosti vedú moje deti takto práve takíto ľudia. Je to veľmi veľa, aj keď ide "len" o pár hodín týždenne a "len" o detský šport.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu