reklama

Očipovaná

Máte to aj vy, že čokoľvek treba na akomkoľvek úrade vybaviť, dopredu sprevádzajú obavy a znechutenie? Neznášam dotazníky a formuláre. Nikdy nepoznám systém.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Ako u lekára – nikdy neviem, či treba časenku alebo čakať alebo sa dopredu objednávať a čo všetko musím mať nutne pri sebe. Úrady sú pre mňa odjakživa otravné a náročné.

„Máš občiansky s čipom?“, opýtal sa ma kolega. „Nemám.“ „Ale budeš ho potrebovať. Zas sa to s tými elektronickými schránkami posunulo, čiže nie úplne urgentne, ale raz iste. Choď si ho vybaviť čo najskôr,“ poradil. Aj tak ho budem potrebovať. A ísť, keď nie je nával, má logiku. Och.

Tak som sa teda rozhúpala. Nachystaná, že to bude dlhé a nepríjemné. No už to, že sa dá ísť na ktorékoľvek oddelenie polície ma príjemne prekvapilo. Vybrala som si to najbližšie k práci. Ráno o štvrť na deväť som bola úplne prvá na rade. Aj so zorientovaním sa, ku ktorému okienku treba ísť, fotením a vypísaním všetkého potrebného trvalo úradovanie desať minút. Potešilo ma, aká milá bola pani za okienkom. Vysvetlila mi všetko aj dvakrát. Na záver zaželala príjemný deň.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na vyrobenie nového občianskeho mali mesiac, esemeska, že je hotový, mi prišla po týždni. Vyzdvihnúť si nový preukaz som tentoraz prišla trochu neskôr. O pol deviatej som prišla na rad po dvoch minútach. Úradníčka za sklom bola odmeraná. „Máte tú žiadosť o vydanie?“ A, je to tu, pomyslela som si, teraz na sfúknu a proces sa zabrzdí. „Nemám, nepovedali mi, že ju bude treba.“ „Tak mi dajte starý občiansky,“ zareagovala pani. A to bolo celé. O pár minút som už mala nový, aj s čítačkou a letáčikom. „To je všetko?“ „Všetko. Dovidenia.“ Nebola milá, nerozplývala sa od šťastia, že sa môže venovať stránkam, ale bola štandardne ochotná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celé to na dvakrát trvalo chvíľku. Dokopy do dvadsať minút. Plus prihlásenie sa čítačkou do schránky po stiahnutí všetkých nevyhnutných programov, ďalších desať. A je vymaľované.

Veľa vecí u nás nefunguje. Viem, že celý systém okolo nových občianskych a neskôr elektronických schránok na komunikáciu štátu s občanmi bol pridrahý a má vraj kopu múch. No pre mňa je zatiaľ všetko až podozrivo hladké. Som rada, že som to nenechala na poslednú chvíľu. Aj preto to asi bolo krátke a bezbolestné.

Občiansky s čipom a zvláštnu mailovú schránku budú od júla potrebovať tisícky firiem a ľudí. Tých, ktorí o tom vedia, nie je veľa a pripravených len maličký zlomok. Ľudia netušia, totálne chýba akákoľvek kampaň. Politici sa spoliehajú, že ju budú médiá robiť za nich. V Česku kampaň bežala celé mesiace. Krátkozraké. Lebo do leta zas nie je až tak ďaleko. 

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu