reklama

Chlap v tričku s fľakom od maskary

Jeden ťažký rozhovor trval desať minút. Druhý podobne dlho. Delila ich hodina. Spoločné mali to, že predkreslili budúcnosť na dlho dopredu. Predchádzali im dni premýšľania a roztrhané noci plné nepokojných prebudení.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

A plač na veľkom silnom pleci, po ktorom na tričku ostali fľaky od maskary. Zmenšenina toho, čo mi ťažilo hlavu aj srdce. Bolo zle, na pohľad neriešiteľne. Veľa nehovoril. Počúval. Až po tom, čo vodopád mojich slov zastal, sa ozval. „Nemusíš to uzavrieť hneď. Uvidíš. Bolo toho veľa, čo vyzeralo hrozne. A vždy sme to zvládli. Bude to tak aj teraz,“ skončil ťažkú chvíľu.

Dnes je rozhodnuté. Vďaka rozhovorom, úvahám, priateľkám. Zavolala som mu výsledok. Viem, že má pochybnosti. Vie, že to nebude prechádzka ružovou záhradou. Že rozhodnutie znamená aj neskoršie príchody domov a situácie, keď on, ako často doteraz, bude musieť byť viac mamou ako ja. Že sa síce budem snažiť, ale niekedy práca príde aj cez víkend. A že z nej nebudem vždy chodievať usmiata. Ale cítim, že je to tak lepšie. A tak som mu to aj povedala. Chvíľu bol ticho. A potom odpovedal. „Rozhodla si sa. Ja som pri tebe vždy stál.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niekedy to nie je ľahké. A to nielen, keď dorastá mesiac. Kopy výkyvov. Pracovných. Citových. Energetických. Vyrastajúce deti. Nefungujúce počítače. Dlhé debaty s rodičmi, nároční susedia, zdravotné somariny, kolísajúca váha... O to plece sa opieram už šestnásť rokov. Dávno nie sme ten pár z prelomu tisícročí. Nevyzeráme tak, nesprávame sa tak, ani k sebe, nie je nám ideálne. Robíme, čo vieme. Riešime, ako sa dá. Občas spolu, no často aj nie. Ale dnes mám jasno. Frajeri. Milenci. Snúbenci. Manželia. Priatelia. „Vždy som pri tebe stál.“ Práve dnes ďakujem. Každému želám, aby aj jeho matematika dní písala takúto postupnosť. 

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu