reklama

S nimi a vedľa nich

Nie je dôležité koľko, ale ako. Nie ako dlho spolu sme, ale aký ten spoločný čas je. Jedna z vecí, nad ktorými odkedy mám deti, veľa rozmýšľam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Pýtajú si nás. Pýtajú si nás k cvičeniu na nástroj, ku kontrole úloh, ku kartám vo štvorke. Chcú od nás – rodičov – aby sme boli aktívne s nimi, ale aj len úplne pasívne len sedeli vedľa. Zdá sa, že obe je pre nich rovnocenne dôležité. Ak sa dá, snažíme sa s nimi byť. Máločo mi znie horšie ako „maminka, vážne ešte stále musíš pracovať?“ po mojej odpovedi, že sa k nim ešte nemôžem pripojiť, lebo. „Lebo“ pominie, skončím, čo som potrebovala spraviť a prídem s návrhom robiť niečo spoločne. Lenže práve chcú byť sami, robiť niečo svoje. A tak mi ostáva len akceptovať, že čas „buďme spolu“ je preč a musím si počkať na ďalší.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Dnes som bol zas viac vedľa nich než s nimi,“ vypadlo z muža smutne pred pár dňami večer. Jednoduchá veta. Zaznela ako výstrel. Veľmi presne to pomenoval. Boli spolu celé popoludnie. Ale každý robil svoje – jeden sa hral na počítači, druhý si kresli, tretí čítal, potom možno deti zabával Gogo. A zrazu prišiel večer. Skončil sa deň. Ďalší z tých, ktorý sme strávili viac menej každý sám.

Už týždeň na tú otcovskú vetu myslím. A každý večer sa seba samej opýtam: s nimi alebo vedľa nich? Ťažko sa zaspáva, keď si odpovedám, že to druhé. Niekedy preto, že to inak nejde. Ale často preto, že to nechám len tak a teda sa rozhodnem. Šanca byť s nimi je každý deň menšia. S každým dňom vedľa nich strácam niečo, čo sa už nikdy nezopakuje. Budem na to musieť myslieť nielen večer. Kým ešte nie je neskoro.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu