reklama

Liberálne otázky

Sadáme do auta, nepúšťam rádio. Matúš má chuť rozprávať sa, nepokazím predsa peknú chvíľu. „Mami? Čo znamená liberálny?“ Aha. No.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zodpoviem, trvá mi to po okraj Lužnej. „Rozumieš, Matúško?“ Rozumie. Vraví a ja verím, že áno. Pokračuje totiž v otázkach. Aký je rozdiel medzi ľavicou a pravicou? A čo je solidarita? „A mami, čo je to ten man... mak... No, vieš. Politici vždy hovoria – voliči nám dali ten man...“ „Mandát?“ „No, áno mandát, čo to je?“

Hodinová cesta autom sa mení na hodinu náuky o spoločnosti. Dáva ťažké aj dodatočné otázky. „Načo to chceš vedieť, Matúško?“ „Lebo sa o tom všetkom teraz veľa hovorí. Tak aby som rozumel.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odpovedám, ako viem. Aj pre mňa je to cvičenie. Mohol by sa pýtať, kto je dobrý a kto zlý. Mohol by odo mňa chcieť hodnotenia. Ale pýta sa tak, aby si urobil názor sám. Poznám veľa dospelých, ktorí tie slová používajú a nerozumejú. Aj veľa takých, ktorí by sa ani nespýtali, hoci nevedia. Zas raz myslím na predmet, ktorý v našich školách tak veľmi chýba. Volá sa kritické myslenie a som presvedčená, že by sa mal vyučovať spolu s písaním a čítaním.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu