reklama

Stôl

Kreslá sme vyberali dlho. Aj kuchynskú linku. Aj lampu, umývadlá, posteľ. Stôl som dostala od sestry, nestál ma ani čas a ani peniaze. A práve ten je práve teraz u nás doma najdôležitejším kúskom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Sú to celé roky stále tie isté pohyby. Narovnať obrus. Oproti sebe šálky s čajom, nech stihne trochu vychladnúť, každému jeho tanierik. Doprostred kniha a na čelo stola štokerlík, aby som sedela tak, že vidia na obrázky. Keď o pár minút oblečení a vyumývaní sadajú k raňajkám, chytám knihu a nahlas čítam. Milujem tento rituál. Predĺži nám všetkým príjemné ráno. Z oboch strán sa ma pod stolom dotýkajú detské nohy. Matúš si na moju zvykne uložiť obe svoje, Julka ma jemne hladí. Z tanierov im voňajú čerstvé rožky. Pomaly jedia a sledujú riadky v knihe, na ktorej sa predtým spolu dohodli. Občas namiesto čítania po sebe strieľame vybrané slová alebo anglické slovíčka. To potom večer, hneď vo dverách referujú, ako to dopadlo. V tie rána je náš byt tichý, pokojný. Deň sa začína pozvoľna. Pomaly a pohodovo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po zotmení je to podobné. „Zbojníci! Zavolajte tata. Večera.“ Prestreté príbory vedľa tanierov, poháre a šalát. Hrnce a misy na podložkách. Rýchlo prebehnem, či nikomu nič nebude chýbať. „Dobrú chuť.“ Sadáme si spolu a ja nakladám, ale jedlo je len jeden z plánov. To, čo si povieme pri večeri, by inak ostalo v detskej, v pracovni alebo možno len vnútri v hlavách. Preberáme učenie, plány na víkend, rodinu, kamarátov. Dávame pozor, aby sme rozprávali všetci. Hovoríme aj o tom, čo sa ťažko počúva. Pri veľkom stole to ide ľahšie. No a čo, že jedlo pomaly chladne. Sú to posledné minúty, keď sme ten deň naozaj bez zhonu všetci spolu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Často spolu sedíme aj inde a v iných izbách. No pri stole sa stretávame určite každý deň dva razy. Je to pevný bod na mieste a v čase. Ten veľký stôl je pre nás domov. Aj napriek drobčekom, ktoré spod neho skoro nikdy nezmiznú, občasným fľakom na obruse a odsunutým stoličkám, dokonalý. 

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu