reklama

Na ceste

„Jéj, ste milá, ďakujem. Nemyslel som si, že mi zastaví žena.“ „Čoby nie. Sama som veľa stopovala. Mám čo vracať.“ Mladíka som naložila pri Brne. Meral cestu, ktorou som rovnako jazdievala celé roky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Diaľnica sa odvtedy rozšírila a miest, kde sa dá postaviť s palcom hore ubudlo. „Ale dá sa,“ zhodnotil. „Zatiaľ som sa vždy dostal tam, kde som chcel.“

Voňal teplým asfaltom. Bol strapatý od vetra, ramená mal plné pieh a pomedzi prúžky sandálov mu presvital jemný prach. Malý vak si položil medzi kolená a celkom uvoľnene sa oprel do sedadla. Presne som vedela, ako mu je. Dobre. Vlastne mu tak bolo celý deň. Len teraz mohol dať oddýchnuť nohám a skryť sa pred sálajúcim slnkom. Koľkokrát som tak prijala pozvanie k vodičovi pred rokmi ja...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Boli to dni, ktoré nemali hodinové ručičky. Vo vrecku som nosievala malú mapku, ale často som ju vôbec nepotrebovala. Cieľ nebol vždy to najdôležitejšie. S pripálenými nosmi sme stáli pri kraji cesty vo dvojici, trojici aj sama. Ráno či podvečer. Po dlhom kráčaní alebo rovno z autobusu. Akoby sa to voľno nemalo nikdy skončiť. Pila som z neho ako z pohára plného krásne studenej vody.

Mládenec vystúpil na kraji Bratislavy. O chvíľu som bola doma aj ja. Otvorila som si chladničku, ale pivo som tam nakoniec nechala. „Poďme von.“ Strávili sme večer prechádzkou. Aj ďalší. A ten týždeň ešte jeden. Za tie prechádzky ďakujem mladému stopárovi, ktorého už nikdy nestretnem. Áno, chodíme z práce unavení a neskoro. Energie akurát na to zvaliť sa a existovať. Ale – večerov, keď sa dá byť vonku v tričku bez rukávov je iba pár v roku. Je hriech, keď ich prehliadame. Pritom sú rovnako krásne a opojné ako pred rokmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: marie stracenska)
Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu