reklama

Desať minút

Očami pohýnam autobus dopredu, ale rýchlejšie ako krokom to nejde. Veď som to vedela, klasická hnusná zápcha. Julka nám zabudla povedať, že má koncert – vraj až o týždeň. Ale aj keby nezabudla, skôr by som to dnes nezvládla. Pred štvrtou sme ešte boli v Skalici, môžem si gratulovať, že som stihla autobus z Bratislavy domov o štvrť na šesť. No, lenže koncert sa začal o pol... Možno nebude hrať celkom na začiatku. Možno sa to už od Rovinky rozbehne. V hlave rátam sekundy a zhrabávam posledné zvyšky optimizmu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Dvere do sály otváram o šiestej. Julka mi zamáva z hľadiska. Prešmyknem sa pri mužovi, zbojníci mi robia miesto medzi sebou. “Už si hrala?“ „Áno, tatinko ti to natočil.“ Pozerám sa do programu, vystupovala o tri čísla skôr. Pred desiatimi minútami. Julka ma chytí pod pazuchu, Matúš mi dá ruku na svoje plecia a sledujeme spolu ďalšie detské vystúpenia.

Nie je to prvý koncert, o ktorý som prišla. Práca niekedy nepustí. Viac je, našťastie, tých, ktoré som stihla. Aj tak ma tých desať minút hnevá. Som pri tom, keď cvičí. Rada ju hodnotím, keď si to pýta. Šperkujeme trilky, hráme sa s tempom. A ja ju o desať minút zmeškám. Ona vie, že ja viem, že je šikovná. Ja viem, že ona vie, že nečarujem a občas niečo pre prácu nestíham. Koncertov ešte bude. Aj iných príležitostí, aby sa ukázala a my sme ju mohli pochváliť. Lenže, kurník, škoda každej, ktorú zmeškám...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Deti dohrali, pani riaditeľka nás pozýva na koncert nabudúce. Po ceste domov sojka tancuje a prvé, čo urobíme, keď prídeme domov je pozeranie jej vystúpenia. „Tu som sa zle nadýchla, aj tu.“ „To nevadí, pekné to bolo.“ Vraciam mužovi telefón. „Ďakujem.“ A ako už veľakrát predtým si vravím, aká som šťastná, ja aj deti, že nás majú dvoch. Babky máme ďaleko. Na povinnosti okolo detí sme väčšinou len sami. Naučili sme sa a zatiaľ sa to darí - keď jeden nemôže, vždy tam ten druhý je. Na koncerte, k lekárovi, pomôcť s úlohou, pripraviť na stôl. Keď je jeden z nás unavený, nastupuje druhý. Aj keď je už netrpezlivý, rozladený alebo len chce chvíľku pre seba – môže, lebo ho má kto vystriedať. Jeden je polovica, dvaja potreba. Aj pohoda. A pozornosť a energia, ktorú deti potrebujú. Kým to bude v našich silách, tak to aj ostane.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu