reklama

Poschodová

Spoločný víkend s priateľmi. Je dôležité s kým, nie kde. Keď zbadám drevené poschodové postele zoradené vedľa seba, musím sa usmiať. Fakt som si nemyslela, že v mojom veku sa  mi ešte podarí spať na takýchto... Našťastie som tu včas, zaberám si spodnú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Líham si medzi prvými. Z polospánku ma po chvíli preberie hlas kamarátky, ktorej ostala posteľ nado mnou. Schúlená v spacáku počúvam šuchotanie vecí v jej vaku. A potom jemné zavŕzganie ako vstupuje na prvú priečku. Druhá, prehodiť nohu hore a je tam. Moje telo sa jemne hýbe sprava doľava a ja cítim každý jej pohyb, kým nájde spaciu polohu. Prekvapená sa úplne preberám. Toto poznám! Ako som mohla zabudnúť?

Detská izba panelákového bytu nemohla byť nikdy dosť veľká pre tri deti. Na obyčajnej posteli spal brat, my so sestrou na poschodovej. Keď sme ju dostali, právom staršej som si vybrala vrch. Po príliš krátkom čase som si uvedomila, aké otravné je šplhať sa po večeroch hore a tak po jednej prekonanej chorobe, keď sme sa museli vymeniť, som už definitívne ostala spať na spodnej posteli. Milovala som si ľahnúť prvá a nechať zhasínanie na iných. Cvak, dva kroky a už som cítila známy pohyb – to sa sestra rukami zaprela do hornej priečky. Myklo ma jemne doľava, keď vyšvihla hore jednu nohu a vzápätí doprava. Bolo to ako pohyb lode na vode. Každý raz rovnaký a tým nádherne upokojujúci. Ešte pár zavrtení sprevádzaných teplým vzdychaním drevenej konštrukcie. „Dobrú noc.“ Tá poschodová posteľ, jemne sa podvoľujúca dievčenským pohybom, spojila každý večer sestrino a moje usínanie. Cítila a počula som ju meter nad sebou. Boli to jedny z posledných večerných zavlnení a zvukov a prvých ranných. Teraz, po rokoch, usínajúc na posteli podobnej našej, sa mi vrátili.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V izbe môjho detstva bola tá posteľ z núdze cnosť. Inak by sme sa nevošli. Ale patrila k veciam, ktoré znamenali domov. Mnohé som si vtedy nevšímala. Poschodová posteľ. Taká obyčajná vec. Náš drevený koráb, cez deň bunker, večer útočisko. Pohyby môjho tela zviazané so sestrinými. Poschodová posteľ. Domov - porozumenie, spojenie, bezpečie a pokoj... 

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu