reklama

Stromy

Je nás veľa. Veľa takých, čo radšej kráčame po rovnom chodníku, ako cez ostré kamienky či rozbahnený terén. Takých, čo sa radšej zvezú, než by prešli denne hodinu pešo. Veľa tých, čo si občas na tú cestu autom vezmú kávu v jednorazovom tégliku. Je nás veľa – a príroda proti nám je len jedna. Veľká, silná, ale v mestách stále bezmocnejšia. O to viac ma vždy poteší, keď vidím, ako nenápadne a pomaly nad nami občas vyhráva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Včera som išla do práce autobusom a zo stanice do práce skúsila inú cestu, zozadu – či mi to nebude trvať kratšie. Netrvalo. Ale zasa som stretla Stromy.

strom a beton
strom a beton 

Panely na okraj príjazdovej cesty pre autobusy dali zrejme pred desiatkami rokov, keď stanicu budovali. Stromy boli vtedy štíhle a nízke. Také slabé, že sa stavbári nenamáhali vyčleniť im poriadny priestor a nenechali ani trochu hliny. Medzičasom však zosilneli. A po tom chodníku veľa nôh nekráča. Môžu teda rásť a silnieť bez obmedzení. A tiež bez snáh o upratanie, vyrovnanie betónových kusov, zvýšenie bezpečnosti cesty.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nepatrím k ľuďom, ktorí fascinovane posúvajú priateľom správy o zamorených kúskoch sveta, plastových ostrovoch uprostred oceánov, mŕtvych častiach zeme a lámajúcich sa ľadovcoch. Mrzí ma, že si ničíme svet, ktorý potrebujeme a kde je nám dobre. Doma triedime odpad a vediem k tomu deti, snažím sa jazdiť autobusom a vlakom a nie stále len autom, rada používam veci až do zničenia, snažím sa nekupovať zbytočnosti a vraciam tetám predavačkám ich igelitové vrecká a tašky. Ale to robia mnohí a viem, že nikdy som nebola žiadny extra ekológ.

strom vitazi
strom vitazi 

Tento pohľad mi pohladil oko. Teším sa z tých Stromov. A hoci by som rada, aby Bratislava raz mala poriadnu peknú reprezentatívnu hlavnú autobusovú stanicu, verím, že týchto Stromov sa to nedotkne. Za svoj trpezlivý boj proti betónovým panelom si nezaslúžia padnúť za obeť staviteľom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
strom
strom 
Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu