reklama

... a poďakujem sa

Ráno sa začalo ako kopa iných. O šiestej budík, 6.15 vybieham, aby som o hodinu neskôr bola už doma. Do kuchyne, desiata deťom a dnes aj studený obed - idú na výlet. Sestričky saleziánky ich v rámci denného tábora vytiahnu do prírody. Dorábam desiaty toust a kontrolujem čas. Ponáhľam sa do kúpeľne a míňajúc pyžamové kôpky v obývačke zisťujem, že malí už nespia. „Hu!“ „Hu!“, vyskočia na mňa spoza závesu v komore. „Dobré ráno, zbojníci! A vy ste už oblečení?“ „Aj vycikaní a zuby máme umyté. Všetko sme stihli, kým si bola preč!“ Poskakujú okolo mňa hneď zrána so skvelou náladou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

O pár minút už raňajkujú, zatiaľ čo vešiam bielizeň, čo sa stihla takto skoro doprať a cez deň na slnku vyschne. Prežúvajú cereálie a skúšajú ma, či som im zbalila všetko, čo budú potrebovať. „Julka, a ty sa modlíš?“, opýta sa mimochodom medzi dvoma sústami Matúš sestry. „Modlím. A ty?“ „Aj ja. Aj dnes ráno som sa.“ Sestričky by sa potešili, pomyslím si. Denný tábor u nich je pre deti evidentne nie len zábava. Na to som nemyslela, keď som ich prihlasovala... „A čo sa modlíš?“, spovedá ďalej Julka brata. „Anjeličku?“ „Nie. Otčenáš. To večer. Aj dnes ráno. A ešte sa vždy poďakujem.“ „A za čo ďakuješ, Matúško?“, vložím sa do rozhovoru. „No, večer som sa poďakoval za dobrý tréning a super večeru. A dnes ráno za to, že je tu ďalší krásny deň.“ Povie to celkom prirodzene, nad miskou mlieka. Veta mi zaznie v hlave ako zvonček. To je skvelé nastavenie, pochválim chrústa v duchu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O chvíľu mi podávajú prázdne misky. Obúvajú si tenisky a otvárajú dvere – skontrolovať ako je teplo. Stále sa prekárajú a motajú sa mi pod nohami, kým zbieram všetko potrebné pre nich aj pre seba. Môj deň trvá ešte len pár hodín. Pár slnečných hodín bez stresu, oddýchnutých, veselých, keď som urobila niečo pre seba aj pre iných. Matúš to pomenoval úplne presne. Je tu ďalší krásny deň. Už teraz zaňho ďakujem. Aj tebe, Matúško. Za to, že mi vieš pripomenúť to, čo je na svete dôležité.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu