reklama

Teplo a voňavo

Vybaľovala som veci z víkendového výletu a rovno ich ukladala. Ako nerada balím, tak by som sa najradšej vyhla aj následnému upratovaniu. Keďže však túto chorobu máme doma všetci, niekto to urobiť musí. Sediac na posteli, skladala som veci na kôpky. „Môžem si pustiť rozprávku?“, ozvala sa Julka. Ako obvykle, ostala stáť na kraji izby medzi zárubňami. Kým čakala na odpoveď, zaprela sa nohami a začala sa šplhať hore. Ružové kvetované šatôčky, vo vlasoch sponky, ale nohy otlčené a päty ešte zelené od trávy. Z teba nikdy asi nebude dáma, dieťa moje, pomyslela som si. „Pusti si,“ odpovedala som.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Keď som o pol minúty na to dvihla oči, stále bola na mieste. Hore a dole dverovým rámom už zišla aspoň trikrát. „Nevieš sa rozhodnúť?“ „Viem. Ale rada sa na teba pozerám,“ odpovedala. Spustila sa dole a prišla ku mne. Odložila som z lona kôpku tričiek a ona vo chvíli zaujala ich miesto. Sadla si obkročmo na moje kolená a hlavu uložila do jamky na pleci. Vlasmi ma pošteklila na krku, rukami objala okolo ramien. Objala som ju tiež a chvíľu sme ostali len tak si užívať jedna druhú. „Môžem tu s tebou ostať, mami? Veľmi rada som tam, kde ty alebo tato. Vieš prečo? Lebo tam, kde ste, je vždy tak... teplo a voňavo.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V tej chvíli som si spomenula na vzácne popoludnia s mojou mamou, keď som mohla byť v Julkinom veku. Unavená si cez víkend popoludní ľahla a ja som sa zmotala k nej. Hriala a voňala. A ja som nespala, len som sa snažila nasať ten príjemný pocit a blízkosť.

Prichádza to tak prekvapivo. Deti to vedia povedať jednoducho a zdanlivo obyčajne. Nečakajú na žiadnu zvláštnu príležitosť, nepotrebujú si nacvičiť správne slová. Povedia to, čo práve cítia. Julka na to možno o pár minút zabudla. Možno jej tá veta ani neprišla mimoriadna. A práve v tom je jej najväčšia úprimnosť, krása a sila. Teplo a voňavo... Pre vás vždy, keď prídete, zbojníci moji.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu