reklama

Rárohy

„Na čo tam, mami, máme ti veci?," ukazuje Matúš do vrchnej police v kuchyni. Ledva tam dovidí, je vysoko. Nikdy do nej nesiaham, tie veci nevyťahujem. Ale preč ich tiež nedám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Starú váhu s dvoma miskami a krásnym jazýčkom uprostred som dostala od babičky bývalého priateľa. Je k nej aj sada závaží, krásnych valčekov so štuplíkom na uchytenie, najťažšie má pol kila a najľahšie pár gramov. Na veľmi presné váženie a pečenie. Dostala som od nej aj prastarú ťažkú kovovú žehličku. V hliníkovej kanvičke nosila mlieko babička iného kamaráta. Fľaštičku s brúseným uzáverom som dostala od mamky. Nechávam ju prázdnu, hoci je ako stvorená pre zázračný lektvar. A sitko na múku v tej polici mám od babičky. Nikdy som ho nepoužila, aj keď viem, že preosiata múka má niečo do seba. Pri pečení na to vždy zabudnem, nemám preosievanie zažité tak ako kedysi babička. K ležiacemu rozobratému mlynčeku mi chýba dôležitá skrutka, nikdy na ňom mlieť nebudem. Aspoň sa z neho nezmyje patina dní, keď na ňom prababička mlela orechy a mak.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Sú to veci, ktoré nepotrebujem. Ale sú krásne. Majú v sebe kopu spomienok. Podobných rároh sú plné starožitníctva a blšáky. Nikto ich dnes nepotrebuje, sú len na okrasu. A u nás ani na to nie, nemám rada pracholapače, preto bývajú zatvorené v polici. Nemajú žiadnu cenu. A pritom majú. Tie veci som zachránila. Pre cudzích nemajú využitie. Pre mňa ho nepotrebujú. Ich cena je v tom, že sú.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu