reklama

Fotky z peňaženky

Mala ich moja babka, aj susedka, aj učiteľka. Aj svokra a švagriná, tá ich tam má stále. Fotky manžela, detí, mamky. Vždy mi prišli čudné. Aby sa vošli za priehľadný obdĺžnik, museli byť malé. Tak bývali vystrihnuté z nejakej skupinovej alebo taký ten smiešny druh, ktorý vždy vznikol, keď potreboval človek na doklady vyzerať dôstojne. Fotky s perfektným účesom a sileným úsmevom, staré aj desať rokov. Načo ich tam nosia? Aby ich ukazovali známym? A prečo práve takého zvláštne? Nerozumela som im veľmi. A nikdy som vo vlastnej peňaženke fotky nemala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vyberala som včera zo skrinky kuchárku. Takú, ktorú často nepoužívam. Býva vedľa starých albumov. Jedným pohla, vypadol z police a vysypali sa z neho tri maličké fotky. Jéj, veď tieto nosila v peňaženke babička. Fotka mojej mamky, ešte keď študovala. Fotka prababičky, jej mamky. A moja a sestrina, detské, od fotografa. Ja sa smiešne usmievam a sestra drží plyšáka. Mala ich tam celé roky. Aj keď sme medzitým dospeli a už dávno sme všetky vyzerali inak, babička opatrovala v peňaženke práve tieto obrázky. Chvíľu som sa na ne pozerala, spomínala na babičky a na detstvo... A možno som prišla na tajomstvo peňaženkových fotiek.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tie fotky sa nenosia v peňaženkách pre cudzích. Ľudia, ktorí ich opatrujú ich majú možno preto, aby mali svojich milých blízko. Tí, ktorých ľúbime, sa pre nás nemenia. Vidíme ich inak, ako ostatní. Nevidíme nepodarené úsmevy a nasilu pre fotografa vystrúhané grimasy. Vnímame ich tak, ako ich poznáme. Vidíme to dobré, čo je nám milé. A preto je jedno, aké čudné a staré fotky v peňaženkách sú. Sú oveľa viac, ako len obrázky.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu