reklama

Prsty

„Mami, môžem ti už čítať?" „Matúško, ešte dovarím, chvíľku, dobre?" „Mami, tak teraz môžem?" „Donakladám myčku, prosím." „Tak už?" Sadám si v obývačke na gauč. „Už." Mala by som ešte kadečo, ale toto je dôležité.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Takto pred rokom sme prekričali a preplakali hodiny pri spájaní písmeniek a chrústovi nešlo do hlavy, že M a I je MI a ne LE. Neprepájalo sa mu v hlave ako spolu písmená súvisia, že tvoria slabiky a tie slová a potom vety. Bola som zúfalá. A zrazu to kliklo a zlepšovalo sa. A teraz bola najlepšou kúpou nočná lampička na čítanie a najradšej je, keď zapadne v kresle s knihou a dáme mu pol hodiny pokoj.

V rukách drží Ezopove bájky v trojminútovom spracovaní. „O kráľovi žiab." Zbojník sa nadýchne a začne deklamovať, zreteľne slovo po slove, priamu reč odlišuje tónom. Sestra sedí vedľa neho. Nečíta tak rada, stále ju viac teší počúvať. Pozerám na oboch ako sa chúlia nad knižkou, chvíľa absolútnej blízkosti. „A žaby sa hada nebáli, ale potom sa zľakli, poskákali do vody... počkať. Poskákali do vody..." malému preskočil riadok, nedáva mu to zmysel. „Aha. Poskákali do vody a tak sa zachránili," dokončí vetu. V oboch rukách drží knihu. Začiatok nového riadka mu ukazuje iný prst, sestrin. Pomáha mu. Posúva ho pomaly, ako brat lúska písmenká.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To tak mamy asi majú, že ich vie dojať aj taká maličkosť, ako sú detské prsty prepletené nad riadkami knihy. Nikdy im nikto nebude tesnejšie, nikto im nebude bližší, než sú si navzájom, povedala mi raz moja lekárka, tiež zo zmiešaných dvojčiat. A nebudú to mať ľahké, varovala ma. Pozerám na nich - a možno im aj trochu závidím. Nikdy nebudú sami. Jeden druhého našli ešte skôr, ako sa po prvý raz nadýchli.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu