reklama

Dlažba

Po prvý raz som ňou kráčala pred vyše dvadsiatimi rokmi. Ulica vydláždená hrubo opracovanými veľkými aj menšími kameňmi, začína sa strmými schodmi a končí priechodom na ďalšiu. Väčšina domov na tej ulici mala opadanú fasádu, ale aj tak bola krásna. Kostol s krásnou vežičkou, knižnica, v pozadí hrkotanie električiek.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Po prvý raz som tade išla v lodičkách na tenkých opätkoch, prvýkrát do novej školy sa patrilo. A mala som pocit, že som zabudla chodiť. Tempo krokov sa stále menilo, dlhší, kratší. Medzi dlažbovými kameňmi medzery a kde tu vytŕča hrana. Snažila som sa nepotknúť a nezodrať si topánky. Táto ulica nie je pre márnivých, vravela som si.

Prešlo vyše dvadsať rokov. Za ten čas som uličkou kráčala len párkrát, až teraz zas skoro každý deň. Veľa sa zmenilo. V dome, kde sme kedysi chodili obzerať umenie, je kaviareň. V opustených priestoroch obchody a reštaurácie. Knižnica zmizla, zato kedysi šedivé domy sú opravené. Aj včera som sa vyhýbala rebríku, z ktorého chlapík v montérkach opravoval štuku nad bránou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Len tá dlažba je stále rovnaká. Keby ju denne neprechádzali kroky tisícok ľudí, prerástla by medzi kameňmi tráva a mach, ešte aj teraz na jeseň ich vidno drať sa v medzerách. Na tých kameňoch stále treba spomaliť. Zvoľniť krok a pozerať pod nohy. Tak ako pred sto, možno aj dvesto rokmi. Táto ulica nie je pre márnivých. Vysmieva sa opätkom a vyblýskaným špičkám - spomaľte a vydýchnite. Čo je to pár sekúnd vášho času proti veku starých domov, kostola, dlaždíc, ktoré tu boli a budú dlho po vás.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu