reklama

V sade

„Tieto," ukážem na skoro červené jablko na drevenej debničke. „Tak tie sú na dlhé zimné uskladnenie. Riadok 34 až 39." „A keď budem chcieť aj iné?" „Tak prídete zas a ja vás pošlem. Červené zbierajte, aj so stopkou." Celý minulý týždeň som každý deň strávila za počítačom. Od rána do večera, len som tak zazerala na občasné slnko za oknami. Bzučanie a modré svetlo, boľavý chrbát, fakt už som nevedela, ako si sadnúť. A tak keď som ráno odviedla malých do školy, švihala som sa vyvetrať. Nikdy som nemala babku na dedine, ani teraz nemám nikoho dedinského blízko. Nemáme sad ani ovocné stromy. Ale ľúbime jablká. A na sade pri Lužnej visí veľký nápis „Samozber".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Mať tak dva metre, hovorím si každú chvíľu. Najčervenšie sú hore. „Aj spod listov môžete," ukázala mi pani na začiatku. Vzala jablko veľké ako detská hlavička a podala mi: „Ovoňajte. Toto nikdy nebude červené, ale cítite? Už je zrelé." Zdá sa mi to neuveriteľné, ale až doteraz som nikdy v živote jablká neoberala. Rýchlo prídem na to, ktoré už sú akurát a ktorým treba dopriať ešte pár dní. Tým dobrým stopka sama ostane v ruke. Škoda každého, čo len tak odpadne. „Bez toho to nejde," hovorí ovocinárka a pohladí tigrovaného kocúrika. „Ale nebojte sa, všetko spracujeme, pôjdu do šťavy ." Je príjemne, preukrutne voňavo, nie veľmi chladno, aj slnko vylezie. „Radosť oberať!", počujem pani z vedľajšieho riadka. Zo desať ľudí sa prechádza medzi jabloňami. „To musíte až dozadu, tam sú krásne," naviguje ma pán s plnou prepravkou v náručí. Ešte sa len začína, oberať sa bude ešte dobrý mesiac. So zbojníkmi sa sem určite vrátim.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozmýšľam, aký koláč dnes urobím. Bude voňať v celom byte, keď prídu malí zo školy. Ale krajšie ako sad voňať nebude. Debničky sú ťažké, ale ani po hodine nie som ani trochu unavená. Presne toto som po počítačových dňoch potrebovala. Byť vonku a robiť niečo hmatateľné. Ešte je len pondelok, ale neviem, či tento týždeň urobím lepšie rozhodnutie...  

Obrázok blogu
Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu