reklama

Zrkadlo zo sadry

„To je ako mať o jedno dieťa navyše", skonštatoval známy, keď sa dozvedel, že nepodarený manželov výpad na tréningu sa skončil trojtýždňovou sadrou povyše kolena a následnou trojtýždňovou rehabilitáciou. Nikdy som nemala nič zlomené, vôbec som netušila, čo ťažká sadra na nohe obnáša. Mala som to pochopiť veľmi rýchlo. Už po ceste zo sadrovne sme zistili, že jediná možnosť transportu je krížom cez zadné sedadlá auta. Po prvých krokoch o barlách zistili, že schody sú fakt des a izby v byte máme nechutne veľké. „Prosím podaj mi", „môžeš urobiť", „treba zapojiť"... Nie „urobím, nechaj tak, nech sa páči". Doteraz sme boli na všetko spolu. A zrazu som si uvedomila, o čo všetko sa delíme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Na tango treba dvoch. Na koľko ešte iných neviditeľných vecí, dochádza mi ikskrát denne. Ukazuje mi to každý tanier, ktorý vkladám do umývačky, každá ponožka, čo skladám zo sušiaka. Notový zošit, po ktorý letím skoro ráno, ob deň návšteva obchodu po čerstvé pečivo, každý vynesený smetiak. Naháňačky s deťmi, ktoré musím obehnúť teraz len ja, rad na pošte, vykladanie ťažkých vecí. A to ešte chvalabohu netreba kosiť a máme po murovacích prácach.

A prefackala ma ešte jedna vec. Keď sa narodia deti, úplne automaticky mama prijíma všestrannú starostlivosť. Podá, spraví, uprace. Veď to je samozrejmé. Keď sa zrazu partner zmení na človeka odkázaného na rovnako intenzívnu pomoc... tá už taká samozrejmá nie je. Takéto to teda môže byť raz, verím, o desiatky rokov neskôr? Keď príde čas, že muž možno prestane vládať. Keď prestane pomáhať a pomoc potrebuje sám. Takáto budem? Unavená, aj ofučaná, nie vždy ochotná a rozhodne nie celkom príjemná? Možno dorastiem, možno sa vo mne vyvinie samaritánka. Ale čo keď nie?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mám doma zrkadlo zo sadry. A nevyzerám v ňom vôbec úžasne. Je to len nanečisto a dočasne. A práve za to som mu vďačná.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu