reklama

Kinderká

Tvorivá mama nerobí deťom na školskú desiatu rožky so šunkou. Tvorivá mama vymýšľa. Tousty. Pečené koláčiky namiesto kupovaných keksov. Nátierky a jednohubkové vychytávky. Dáva im na desiatu zdravé jedlo a super mňamky, ktorým sa deti tešia a odlišujú ich od spolužiakov. Také som mala predstavy. Lenže moje deti ma z nich veľmi skoro vyviedli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Nátierky vždy aspoň jedno z nich ofrflalo. Tousty chcel tiež každý iné - a rob rôzne v rannom strese. Napečené cookies doma zjedia, ale zo školy ich párkrát priniesli. Aj dokonale rozdrobené v útrobách tašky. „Maminka a nemôžeš nám niekedy dať biely rožok? Gáborko ho má každý deň. A s maslom a so šunkou, ako Esztike dávajú." Moje celozrnné a tvorivé snahy narazili skôr, ako mi bolo milé. A tak som každé krájala tie isté rožky a plnila ich rovnako nudne. Aspoň som mala istotu, že to zjedia a desiata neskončí u spolužiaka, v tom lepšom prípade.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tvorivá mama vnútri mňa bola zmierená a chvíľu ticho. Ale začala sa búriť. A vtedy prišlo dieťa s nápadom. „To je škoda, že v kinderku je prekvapenie len raz...", vzdychlo. Hm. No. Ale... Prečo by muselo? Žiarovka sa rozsvietila. A mne zrazu došlo, ako dobre využiť tie veľké balenia gumových medvedíkov, čokoládových praliniek, lentiliek, kyslých bonbónov, čo každú chvíľu dostávame alebo s chuťou kupujeme. „Čo to je dnes? Nehovor, pozriem sa až v škole. A neboj, podelím sa, " povie občas ráno zbojníčka. Teší sa na veľkú prestávku. Na každý deň iné prekvapko z kinderka. Plním ich tak, aby nevideli. Vždy ich prinesú prázdne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tvorivá mama vnútri je spokojná. Výživový poradca v zásade tiež - toľko sa toho do malého žltého vajíčka zas nevmestí. Dajte im niečo zo seba, čítala som kedysi v múdrej knihe. Napríklad im proti smútku k desiate pribaľte lístok Pekný deň alebo Myslím na teba. Snáď sa aj maškrta počíta...

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu