reklama

Chlapík a kostol

„Tak ten toho musí mať dosť za sebou." Obzreli sme sa za mužom so vzhľadom bezdomovca, ktorý mizol za bránou kostola. „Často ho tu vidím", povedala som kolegovi . Chodievam tade do práce skoro každý deň v tom istom čase. Zarasteného chlapíka v špinavom oblečení, v rukách veľké napratané tašky, stretávam na ulici pred chrámom alebo vchádzať doňho obdeň. „Pochybujem, že sem chodí pre hriechy", pokračoval kamarát. „Potrebuje sa zohriať. Možno aj pospať si, odtiaľ ho nevyhodia", dokončil s dešpektom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Ten deň som do chrámu vošla aj ja, po ceste z práce domov. Prežehnala sa, natiahla do nosa vôňu kadidla. Dnu sedelo len pár ľudí, vedľa lavíc aktovky a igelitky s nákupmi. V prítmí som sa snažila, aby moje kroky boli nehlučné. Dala som sa uličkou popri pravej stene dopredu k oltáru. Pozerala som hore na fresky a štuky ... a skoro narazila do chlapíka s mopom. Umýval výklenok a bol tak ticho, že som si ho nevšimla. Špinavý muž so strniskom, známy z rána. „Prepáčte", vydýchla som zľaknuto. Nepozrel sa na mňa. Zhrbený niečo zamrmlal, otočil sa chrbtom a vytieral ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nechodí sem rozjímať. Ale ani len pre teplo a spánok. Nebol to typ, ktorý by som oslovila a zjavne aj tak nebol veľmi zhovorčivý. Tak som sa o ňom nedozvedela viac. Ale keď som ho stretávala ďalšie dni, usmievala som sa. Ten muž sa asi nevedel postarať o seba. No našiel ľudí, ktorí mu uverili. Pomohli mu starať sa o iné. A to je viac ako teplo a lavica, na ktorej sa dá po prebdenej studenej noci natiahnuť. A určite cenné rovnako, ako rozhrešenia a požehnania.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu