reklama

Gaštany

Na čo je dobrý divý gaštan - pagaštan. Neviem celkom. Je krásny, preto ho rada fotím. Dajú sa z neho robiť postavičky. Babky verili, že gaštan položený do rohu odplaší pavúky, asi nemajú radi jeho pach. A vraj nosí šťastie. Od jesene až do tej ďalšej mám vždy jeden v kabelke. Po pár týždňoch už scvrknutý, ale predsa si šťastie nevyhodím.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

Niekoľko gaštanov mám od zbojníčky aj s tou pichľavou šupkou. Priniesla ich z jazdenia, nech vydržia čo najdlhšie čerstvé. Ráno gaštan vylúpnem, vložím do vrecka a celý deň sa ho dotýkam. Trvá pár dní, kým stratí iskru. Žiaden iný kúsok prírody pre mňa nemá takúto silu.  

Obrázok blogu

 

„Aha, gaštanko!", voláme na seba s deťmi každý rok v našom parku. Pagaštany tam rastú v rade. Keď sa v októbri vydarí podvečer, je nízke oranžové slnko, ktoré už nehreje, ale aj tak teší, chodíme ich tam zbierať. Hľadáme v zelenej tráve, zmrznutými prstami ich vyťahujeme z prasknutých pichľavých obalov. Pcháme ich do vreciek, až nám vyzliekajú nohavice a bundy ťahajú k zemi. Už sa nevmestia ďalšie, ale nevieme ich prestať zbierať. Je krásne sa dotýkať lesklých hnedých plodov.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

 Triedila som oblečenie. Letné kraťasy menila za podšité nohavice, keď som v skrini celkom vzadu pod dekami narazila na plastovú škatuľku. Ťažkú, išiel z nej čudný pach. Otvorila som ju - a vnútri boli gaštany. Už škaredé, plesnivé. S dvihnutým obočím so to ukázala deťom. „Jéj, tu to je! To sú asi tie, čo sme aj s tatom zbierali minulú jeseň. Skryli sme ich, maminka, chceli sme ťa prekvapiť. Nech ich máme veľa, že ti ich potom dáme. A nevedeli sme ich nájsť." Tri vety. A tie páchnuce gaštany boli zrazu krajšie ako lesklé čerstvo spadnuté.  

Obrázok blogu
Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu