reklama

Blšky

„Maminka, a ty vieš chytať blšky?" Blšky? Dieťa, pánečky, veď ty hádam blšky nemáš... „Takto, ako mi babka chytá." Jáj, takto? Babka sa usmieva drobke spoza chrbta a puká o seba nechtom na palci a ukazováku. Jemne to praskne, keď to urobí tesne za uchom. Poznám to, aj mne to párkrát urobila. Chytá blšky. Tak sa s malými mazná. „Neviem, sojka, ako babka to neviem." Mám mäkšie nechty. Ale ani keby som ich mala ideálne. Toto je babkina špecialita, nech si ju malá zapamätá od nej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Keď som bola na vysokej, po prvý raz v živote som mala dlhšie vlasy. Nosila som ich rozpustené, váľali sa po pleciach a po chrbte. Sedávala som alebo líhala na gauči v maličkej pracovni v byte babičiek. Učila som sa do školy. Prababička ku mne občas prišla, prisadla si a z vlasov mi zapletala nekonečné vrkôčiky. Nikdy ich nezopla, preto sa vždy hneď rozmotali. A tak ich zaplietla znova a znova. Robila to automaticky. Hovorili sme pri tom o škole, obede, ktorý varila alebo vôbec o ničom.

Babička mala niečo podobné. Často ma brávala na koncerty a do divadla. Keď sa v sále zotmelo, ešte predtým, než prišiel na scénu dirigent alebo prvý herec, vždy ma pohladila po ruke položenej na operadle a jemne mi ju stisla. Po predstavení mi ruku chytila zas a stisla trochu inak. To prvé stlačenie bolo „už to bude, tešme sa" a to záverečné „ďakujem, že sme tu boli spolu, bolo to pekné". Potom sme sa chytili popod pazuchu a kráčali nočnou ulicou domov. S nikým iným som takto nikdy nechodila. Tie dotyky si veľmi dobre pamätám. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nebudem brať mojim deťom a ich babke chytanie blšiek. Raz im ju možno pripomenú viac, než akákoľvek verná fotka alebo vec, ktorú od nej dostanú. Prehrabávam si svoje krátke vlasy a na zápästí cítim jemné dotyky prstov. Mám vlhké oči. Starých rodičov nám zosiela nebo. Priskoro nám ich berie. Chvalabohu, že nám po nich necháva nekonečné vrkoče, stisky rúk a praskajúce blšky.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu