reklama

Niekedy nevadí, keď smrdia dážďovky

Preskakujem mláky a zdržiavam dych. Je to tu zas. Prší, vzduch je krásne vlhký, kvapky príjemné, nie malé bodavé, ani tie veľké, čo sa rozplesknú na čele a stečú do kútika oka. Nemám dáždnik - a aj keby som mala, nerozprestriem ho. Ten dážď je skvelý. Iba... Iba keby tie dážďovky tak nesmrdeli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Vždy na jar a v lete je to boj. Milujem dážď, jeho vlhký dotyk. Nenávidím pach dážďoviek. Chvalabohu, už sa ich nemusím dotýkať ako kedysi, keď nás ako deti nútili zbierať ich do plechovky pred rybačkou. Aj tak však, keď poriadne zatiahnem nosom a chcem si vychutnať letný dážď, cítim dážďovky - lezúce po chodníkoch, po tráve aj poloplávajúce v mlákach. Ek. Skoro nikto ich necíti tak ako ja. Už som si zvykla. Začudované pohľady, keď dážďovky komentujem. Iným nevadia.

Prichádzam domov a zrazu je všetko inak. Všetky pachy prehluší čerstvo pokosená tráva. Muž to stihol ešte pred prvými kvapkami. Úžasné! Ostávam stáť pred bránkou, ešte chvíľu chcem dýchať len letný dážď a letnú trávu a užívať si letný podvečer v tričku s krátkymi rukávmi. Je to viac ako Silvester. Takých večerov je v roku, že by ich človek na prstoch porátal. Z dverí vybiehajú zbojníci: „ Maminka, zalietame si?" Nevadí, že trampolína je mokrá, veď sa prezlečieme. Malý ma chytá za obe ruky, svoje zohne v lakťoch a zatvorí oči. Ja sa rozhúpem - a vyskočím. Hop, hop, snažím sa čo najvyššie. Malý sa nahlas smeje: „Ešte!" Dvadsať výskokov, drobec sa teší - lieta so mnou vyššie, než by sám vyskočil. „Teraz ja! Teraz ja!" Striedam deti, malá sa díva a výska ako na kolotoči. „Lietam!" . Chvíľu lietame s Matúšom, chvíľu s Julkou, potom súťažíme kto vyskočí najvyššie a komu sa podarí najviac dať nohy do podrepu. Saltá nevieme, aj tak by sa nedali, keď skáčeme všetci naraz.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zmočení a rozosmiati ideme domov. Ešte jeden nádych vo dverách. Zmoknuté vlásky a mokré tričko, pokosená tráva a zvnútra trochu zavanie osmažená cibuľa. Je krásne leto a som doma. Nech si smrdia, dážďovky. Mám ich na háku.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu