reklama

Výchovných desať

Sedliacka Dubová po omši. Ľudí plné ulice, príjemný deň. Koniec dediny, značka 60, hneď za ňou 40, zákruta, a ... au! Policajt s pištoľou na meranie rýchlosti. Spomalila som. Stačilo? „Dobrý deň, doklady poprosím. Bola tam štyridsiatka, išli ste päťdesiatjeden. Ešte ste trochu mohli pribrzdiť. To bude za dvadsať eur. Ste ochotná zaplatiť?" Zatnem zuby a zamračím sa, toto je sila. „Som, ale fakt nemám hotovosť. Mám v peňaženke asi štyri eurá. Dúfam, že sa u vás dá cez terminál kartou." „No, to sa nedá. Tak vám teda musím odobrať vodičský preukaz." Fasa. Som na Orave, domov to mám tristo kilometrov a ďalšie dva týždne sa nepohnem od rána do večera z práce. „A kde je najbližší bankomat? Vyberiem si a zaplatím. Doklady potrebujem."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Chlapík ma posiela pod Oravský hrad. Nahlas v aute nadávam, to je des! Za dedinou a tie značky sú úplne natesno! Prišli totálne na istotu, zastavujú jedno auto za druhým, nikto to spomalenie celkom nestihne. Určite tu nestoja po prvý raz. No a keď sem chodia, aspoň zariadenie na karty by mohli nafasovať! Ľudia platia iste aj viac ako dvadsať eur a nie každý nosí v nedeľu ráno plnú peňaženku prachov.

Vraciam sa s peniazmi, v duchu sa pripravujem, čo policajtovi zostra poviem. Že keď takto vyberajú na istotu nerobia si dobré meno, že to je schválnosť a navyše nemajú zariadenia... Vrie to vo mne, keď mu podávam doklady a dvadsaťeurovú bankovku. Kým sa stihnem nadýchnuť, dáva mi desiatku späť: "To za to, že ste mali náklady s benzínom." Čože? Nechápem a od prekvapenia nie som schopná slova. Policajt všetko zapíše, dá mi bloček a už sa obracia na ďalších vodičov. Tak som zaplatila výchovných 10 eur. Aj horšie som ich mohla minúť. Nakoniec som policajtovi nič nepovedala. No, veď oni mu to povedia iní. Hneď po mne rozhnevaná Poľka, počujem len „to coš nemožlive..."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stále naštvaná na to, kde vyberajú aj na to, že poznajú platby kartou štartujem a odchádzam. Ale vlastne len - robia svoju prácu. A možno nie úplne zle. Ďalších tristo kilometrov si dávam pozor. A určite idem o niečo pomalšie než inokedy.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu