reklama

Mário

Keď k nám prišiel Mário asi pred rokom po prvý raz, bola som trochu rozpačitá. Mohutný chlapček od susedov, zo škôlkarskej triedy mojich detí a ... Róm. Prestaň, okrikovala som sa v duchu, neprenášaj na malých svoje predsudky. Je to kamarát ako každý iný. Je dobré, že ho nevyčleňujú. Ako inak ich chceš viesť k tolerancii. Nič zlé nerobí, je milý, je to skrátka jeden z ďalších škôlkarov, ktorý sa u nás zastavil. Najviac sa vtedy spolu nasmiali na tom, že sa bál zoskočiť do mäkkého vreca z ich poschodových postelí - malí iný spôsob smerom dolu nepoznajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

„Môžeme ísť na Máriov dvor?", pýtali sa odvtedy veľakrát zbojníci. Hovoria tak vnútornému átriu, hrávajú sa tam spolu. „Mário dnes nemôže, musí písať", povedali, keď ho mamka nútila robiť jedno popoludnie vlnovky a čiarky. „Idem ešte na chvíľu za Máriom", oznámi občas Matúško, keď sa vraciame zvonku a jemu sa ešte nechce pod strechu.

Takže som si zvykla. Jeho tatka nepoznám, je stále v práci. Mário, jeho mamka, malá sestra - ani o nich veľa neviem. Ale sú priateľskí a viem, že sa snažia, aby chlapček nezaostával.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V nedeľu som varila a zdalo sa mi, že niekto klope. Otvoril manžel. Návštevníka som nepočula. „Nie, nedá sa, práve odchádzame. Nabudúce", povedal muž a zatvoril dvere. S deťmi sa práve chystali na záhradu k priateľom. „Kto to bol?", spýtala som sa. „Mário. Či nejdú zbojníci von." Utrela som si ruky, išla pomôcť s navliekaním do mikín a zhľadávať šatky a čapice. Tak nabudúce. Vedela som, že malých čaká príjemných pár hodín behania. Ale - zrazu som si prekvapene uvedomila - prišlo mi aj trochu ľúto, ako zle si to tentoraz Mário načasoval.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu