reklama

Príslušnosť

„Nechaj ju, to je lekárkina dcéra!", okríkne kamarát kamaráta. Ten sa zháči, zabrzdí korčule v rozbehu až spod nich odfŕkne zbrúsený ľad a odtiahne ruku, ktorou mi chcel z hlavy schytiť čiapku. Všetky baby na klzisku naháňajú chalani, mne sa stane toto. Mám asi pätnásť a nenávidím tú vetu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Nenávidím celý ten štatút - „dcéra". To je tak, keď bývate v malom meste a mama je šikovná lekárka. A každý, úplne každý, ju pozná. Je to fajn v obchode a občas aj v škole. Ale inak o to fakt nestojím! Hlavne keď sa vraciam z diskotéky alebo sa chcem len tak poflakovať po meste.

Odchádzam na vysokú, do veľkého mesta. Pri štúdiu stojí ešte jeden celkom jasný a rovnocenný motív - „stať sa sebou". Už nechcem byť „dcéra", chcem byť „ja". Doštudujem, začínam pracovať. Super, podarilo sa. Kto nezažil, nepochopí. Sloboda nesmierna a pocit veľmi pekný.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Dobrý! Tu je mama Matúška a Julinky", predstavila som sa dnes do telefónu. Pred narodeninovou oslavou kamaráta mojich detí som volala Larise. Keby som povedala len svoje meno, nevedela by, o koho ide. Aj ja ju mám v telefóne poznačenú ako „Gáborkovu mamku". „Ja" už zas nie som len „ja". Ale zrazu je to celkom inak ako kedysi s "dcérou".

Nie sme vlastníkmi svojich detí, sme ich správcami, povedal niekto múdry. Aká príjemná príslušnosť ...

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu