reklama

Chlapík v parochni

Každé ráno, keď idem do práce, míňam zvláštneho chlapíka. Už to, že mu hovorím chlapík , nie je úplne presné. Má asi štyridsať a podľa fyziognómie to muž jednoznačne je - stavbou tela, pri bližšom pozretí rašiacou bradou. Ale - inak ako v ružovom som ho nevidela, miluje pestré farby. Na hlave dlhovlasú blonďavú parochňu, teraz má novú, ešte nezlepenú. V nej stužky, sponky, farebné gumičky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Keď je pekne, občas si cez tepláky dá krátku sukničku, alebo to je možno len omotaná šatka. V zime nosil chlpatý kožuštek. A niekedy sa namaľuje, najmä ústa. Figúrka, nemožno ho prehliadnuť. Trochu komický, rozhodne zvláštny. Som rada, že hoci je taký veľmi iný, nikdy som nikoho nevidela, že sa by sa mu posmieval, robil mu zle.

Chodí s veľkou palicou a nabodáva na ňu papieriky z trávnika. Upratuje nám mesto. Vytrvalo, každý deň. Máva na ľudí, prihovorí sa im. Ale ja som s ním hovoriť nikdy nedokázala. Nerozumiem jeho huhlaniu, tak mu zvyknem len kývnuť alebo pozdraviť. Vraj to bol kedysi normálny chlap. Nešťastne sa zaľúbil, ochorel a keď sa potom objavil, už bol takýto, čudný. Jedna z legiend, ktoré o ňom kolujú. Možno to bolo úplne inak. Od neho sa to nedozviem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vždy, keď ho vidím, usmieva sa. Aj v tej kose januárovej, keď v zmrazkoch pri krajnici vyhrabával neporiadok, aj vtedy bol usmiaty. Ktovie, ako preňho vyzerá svet. A čo mu robí dobrú náladu. Ale keď ráno vychádzam z veľkej zákruty pri stanici, už ho očami hľadám na trávniku naľavo. Zamávame si, on vycerí zuby, a ja si poviem - svet je zvláštne miesto. Ale za ten úprimný úsmev mu každé sama sa usmievajúc potichu zaďakujem.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu