reklama

Býval to antikvariát

Býval to antikvariát  Ostalo mi strašne smutno. Zmizlo niečo z mojich študentských rokov, asi nenávratne... Od kamaráta sa ku mne dostali staré platne. Také tie hrubé a ťažké. Po babke. František Krištof Veselý a podobná liga. Babka bola klasik, platní je celá veľká škatuľa. Odnesiem do antikvariátu, tešila som sa. Dávno som v žiadnom nebola, ale kedysi som si tam kupovala celkom pravidelne krásne veci. Aspoň mám dôvod na návštevu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Platne, platne. Hľadala som na internete, kde ich budú možno chcieť - nie každý antikvariát ponúka aj hudobniny. Do dvoch som napísala krátky mail s ponukou. Bez odpovede. Nevadí, zájdem. Antikvariát pri Justičáku bol vždy istota.

Platne som vozila pár dní v kufri, naložil ich tam manžel - škatuľa je ťažšia ako moje väčšie dieťa a nechutne hranatá. Pri Justičáku sa vždy parkovalo komplikovane, ale mala som šťastie, podarilo sa mi zastať asi sto metrov od antikvariátu. To dám! Povzbudzovala som sa, keď som škatuľu ťahala z auta. Veď to aj bol športový výkon - tých pár metrov to preniesť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred vchodom pofajčieval starší pán. Vošla som a zamierila dolu schodmi, antikvariát býval v prerobenej pivnici. Po schodoch pomaly - pod nimi som zastala. A vyvalila oči. Všade, kam som dovidela, boli na sebe naskladané v stĺpcoch knihy. Knihy bez ladu a skladu, narovnané od zeme až po strop. Medzi nimi len uzučká ulička. Veď tade ani neprejdem... Skúsila som sa natočiť, fučiac som prešla dnu. S veľkými pochybnosťami - čo to tu je? Ako sa tu dá niečo nájsť? Veď tu sa nedá absolútne nijako zorientovať! Ťažko čo i len prejsť, neverím, že existuje človek, ktorý má chuť tu pobudnúť a zapátrať. Vnútri v „antikvariáte" to bolo úplne rovnaké. Medzi tisíckami naskladaných kníh úzke chodbičky. Na mieste, kde býval pult, boli kopy tiež. Uprostred nich vytvorené len maličké okienko - a v ňom hlava. „Dobrý deň. Priniesla som nejaké platne." Pán bol úctivý. Pozrel sa, zhodnotil a poďakoval sa, tie už nikto nekupuje. Poďakovala som sa aj ja. Neveriacky som sa ešte raz rozhliadla. Skúšala som v tej strašnej záľahe čudného skladiska nájsť zvyšky miesta, ktoré som mala tak rada. Bývali tu police, v nich abecedne zoradení autori. Raz som hľadala Viana a odniesla si namiesto neho krásneho Villona...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Škatuľu som odvliekla späť do auta. Boleli ma ruky, na nohe, kam som si ju oprela ostala modrina. Smutno, ktoré som si odnášala, trvá doteraz. Niečo pekné zmizlo. Ani neviem, prečo a ako.

Platne vozím so sebou. Hľadám odvahu zastaviť sa inde. Ešte nejaký čas potrebujem, kým skúsim iný antikvariát.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu