reklama

Pani zo strojariny

Po prvý raz som sa s ňou stretla, keď tam môj muž - vtedy priateľ - chodil. Pozval ma na obed, študentský. „Taký poriadny chlap! Na, tu máš chlieb!" Pani mu k miske plnej hustej fazuľovej polievky namiesto jedného krajca dala dva a ešte aj pätku. Mne dala jeden - asi nech mu dlhšie štíhlejšia ostanem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Odvtedy sme tam boli veľakrát. Pani mi zakaždým tykala a jedla nakladala kopcom. Polievka bola vždy výborná. Ako domáca. Posledný raz, keď som si ju pýtala, som už mala bruško. „Čo to bude? A veď to je jedno. Len nech je to zdravé. Tak sa drž," zaželala mi naberajúc zemiaky. Odvtedy mi akosi nevyšlo zastaviť sa na obed na strojarine, v čase obeda v centre mesta bývam pomenej. Môj muž tam občas zájde. Aj minulý týždeň. „Predstav si, tá teta tam stále je. A vieš, čo mi povedala? Že vraj - pribral si, asi ti je dobre. A naložila mi ako vždy."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tá pani v bufete je ako z rozprávky. Pre ňu všetci ostávajú študentmi. Zdá sa, že mnohých si pamätá. Štedrá a bezprostredná, mamina.

Neviem, koľko skončených strojárov si po rokoch spomenie na tabuľky a rysy. Ale stavím sa, že na pani z bufetu nezabudnú :)

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu