reklama

Dedkove staré zuby

„Mal ich poukladané ako tie mince, ktoré zbieral. Pamätáte sa na nich?" Počúvam Samka a vravím si, že je jasné -  a pritom trochu zvláštne, že môj dedko je aj jeho dedko - aj Zuzkin a Martinov, ktorí sedia vedľa seba na gauči. Sesternice a bratranci. Akí sme už dospelí...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dedko bol zubár. Vraj dobrý zubár. Neviem, nepamätám si ho ako zubára. Pamätám si ho ako dedka. Ale teraz, keď to Samko povedal, viem si tie zuby presne vybaviť. Tak ako sa dedko staral o svoje vzácne mince, dbal aj o zuby. Mal ich pokladané na zamatových podložkách dole v pivnici starého domu tety Anči. Vyleštené, usporiadané. Zlaté, porcelánové a zdá sa mi, že aj ozajstné. Náhrady a korunky, pri nich kadejaké inštrumenty. Keď sme sa ako deti chceli vystrašiť, občas nám ich ukázal. Každý si pamätáme niečo. Spolu skladáme puzzle, kúsky spomienok. Spoločné prázdniny na dedine. Pasenie husí, špicatý zobák starého gunára. Hádka pri ukladaní dreva do kôlne a uhryznuté plece, päťročný Martin mi vtedy päťročnej nechal riadnu modrinu, naši si chvíľu mysleli, že mi to urobil niekto cudzí - ja som revala a nevládala rozprávať a on sa nechcel priznať. Pár rokov plus a spoločné bratranecko - sesternicovské sánkovačky. A potom - zrazu sme vyrástli a prestali sa vídať. Teraz sme rozlezení po svete - Bratislava, Praha, New York. Máme rodiny, kopu starostí. A zabúdame na skoro bratov a sestry, s ktorými sme vyrástli a ktorí majú s nami rovnaké spomienky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz sa vidíme po rokoch. Samko prišiel zďaleka a našli sme si čas. „Idem na hodinku", povedala som doma. Zrazu je neskoro po polnoci a len rozum mi hovorí, aby som sa rozlúčila. Úžasný večer. Návrat do detstva a objavenie ľudí, s ktorými ma veľa spája. Sú milí a príjemní.

Príbuzných si nevyberáme. Aká som vďačná, že mi nejaká sila dožičila v živote mať práve týchto.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu