reklama

Park na Račku o piatej

Od rána som rozprávala. Rozmýšľala, naplno napínala pozornosť, prednášala. Sedem hodín v kuse.  Teraz dve hodiny pauza a ešte jedno stretnutie. Nevládzem. Túžim vypnúť. Na chvíľu len tak existovať...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

„Tú s krabími tyčinkami", hovorím slečne v bagetérii. „Mám vám tam dať plátky citróna?" Hľadím na ňu ticho, snažím sa sformulovať odpoveď. „Unavená, čo?", pomáha mi predavačka. „To teda hej. Vidíte, ani vám neviem povedať, čo chcem. Potrebujem si sadnúť a chvíľu nič nerobiť. A nerozprávať."

Idem parkom. S bagetou v taške klesám na lavičku k ceste medzi dvoma ihriskami. Ticho tu nebude. Ale zas sa je na čo pozerať. Krásne mamy, tichí otcovia a hlavne kopa drobizgu. Behajú, kolobežkujú sa, kotoločujú. Len čučím, iné sa nedá. Hlava neprijíma. Prichádza starý pán, odhadom sedemdesiatnik, uprene na mňa pozerá. Uhnem očami. Z druhej strany ide o chvíľu druhý. Sadá si na lavičku oproti mne, ten prvý sa odniekiaľ vynorí a kráča k nemu: „Mali sme obsadené, čakal som vedľa", ukazuje mojím smerom. Ten prvý opiera o roh lavičky svoj lesklý bicykel, sadajú si vedľa seba. „Zdravím." „Zdravím." Podávajú si ruky. „Máte sa?" „Ale áno. Ale zvonček mám tak nejako zle", obaja vstávajú a skúšajú zvonec na riadidlách. Znovu si sadnú vedľa seba, menší vyťahuje knihu. Werichove Deoduši. „Rozprávky, dospelé. Počúvajte. Byl to takový orchestr", číta starý pán. „Měl čtyři dechy, dva kotle..." Číta ticho, takmer nepočujem. Ten druhý sem tam prikývne, sústredí sa. Starý pán dočíta príbeh a obaja sa natočia oproti sebe. Smejú sa. „To ja poznám, ako fungujú orchestre." „A na ten koncert v sobotu pôjdete...?" Viac nezachytím. Ich reč prekrýva krik detí okolo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niečo sa stalo. Únava je preč. Na svete je práve tu a teraz tak pekne... Lepšie miesto som si vybrať nemohla.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu