reklama

Iba smeti...

„Dobrý!" „Dobrý! Pomôžem vám?" „Netreba, stíham a nie je to také hrozné." Chlapíka som nikdy predtým nevidela. Stretli sme sa takto ráno pred niekoľkými mesiacmi, práve som oškrabávala námrazu z predného skla na aute. On pred sebou tlačil kontajner. Nový, modrý. Postavil ho k starému, čo nám stál pred bránkou. „Tento vám tu nechám, je na plasty a papier. A ešte vám aj starý vymeníme." Milý. Ako povedal, tak aj urobil. Teraz máme na predzáhradke dva smetné koše, jeden na komunálny a jeden na triedený odpad.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

No a ten ekologický sa nám naplnil. Celkom dosť. Zabudli sme ho párkrát vyložiť pred bránku v čase, keď po meste jazdí auto s chlapmi, ktorí kontajnery vysypávajú. Nevieme, kedy presne chodia, ani manžel ani ja. „Budeme sledovať susedov." Rozhodli sme sa, pozorovali. No, a zas sme zabudli. Ráno sme odchádzali z domu, plný kontajner ostal za bránkou. Susedia nič nevyložili, teda ani my. Lenže chyba, bol to ďalší z dní D. Dozvedeli sme sa to večer. Podľa toho, že sme sa večer vrátili - a pred bránkou stál modrý kôš prázdny. Chlapi tentoraz prišli, sami ho vytiahli z predzáhradky a vysypali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poviete si - no a čo. Ide iba o smeti. O jednu zábudlivú rodinu, jeden kontajner a pár krokov, ktoré tí chlapi urobili. Nemuseli, ale urobili to. Keď tých pár krokov dali aj pri iných domoch, je to už celkom dosť. A práve o to ide. Hm. Koľkokrát ja urobím veci, ktoré nemusím... Ďakujem. A nielen za vynesený kôš. Aj za to, že som sa zas presvedčila, že bývam v dobrom meste.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu