reklama

Maroško

„Ahoj, Lienka!" Uťahaná viem, že chcem počuť len svoju úžasnú sestru. Vždy sa mi s ňou dobre hovorí, neraz mi pomôže zmeniť náladu a často aj pohľad na svet. „Ahoj, Maryšenka." Jej has v telefóne je strašne smutný. „Prepáč. Vrátila som sa práve domov." Od pacientov, tak to u nej býva. Je výrazne po ôsmej večer. „Musím sa trochu otriasť. Asi mi umiera  Maroško."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Maroško je jeden z domácich pacientov. Jedno z troch detí mamky, ktoré sa všetky narodili s ťažkou chorobou postihujúcou svaly. Je nehybný, všetci traja sú. Sestra o nich nehovorí podrobnosti. Je to úcta a rešpekt lekára k pacientovi - nevynášať. Podľa toho, čo o nich však z jej rozprávania viem, žijú vďaka špeciálnym lôžkam a prístrojom. Ani tie nemajú všetky také, ako by potrebovali. Mamka sa o nich statočne stará. Maroško má devätnásť. Sestra ho chodí obväzovať a pomáhať k nim domov - jemu fyzicky, jeho mamke s dušou. „Vieš, ona je veľmi statočná," hovorí mi sestra do telefónu. „Pred deťmi sa drží. Ale potom vyjdeme von a vtedy sa rozplače. Už nevládze. A Maroškovi sa to teraz zhoršilo..." Nielen mne sa chce plakať, aj sestra len tak tak zadržiava slzy. Zavolala som jej, aby som prišla na iné myšlienky. Stalo sa, hoci som vôbec nečakala niečo také.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ten chorý mladík zo susedného mesta je pre ňu cudzí človek. Je aj nie je. Pozná ho dlho a pozná jeho rodinu, pozná ho viac, než mnohých svojich kamarátov. Hovorí o ňom ako o „svojom Maroškovi". Za svojich berieme ľudí, ktorí pre nás niečo znamenajú. Pre ňu znamená veľa citov a pocitov, myšlienok, starostí - ktoré vždy prídu, keď je u nich a s ním. Odvrátená stránka slnečného sveta... Ako o „svojom" o ňom asi rozprávajú aj iní - lekári, sestričky, mnohí z tých, ktorí mu celý život pomáhajú prežiť. Maroško má veľkú rodinu. Patria do nej aj ľudia, ktorých k sebe pripútal svojou bezbrannosťou. Ktovie, ako a či Maroško všetkých tých jemu blízkych vníma. Verím, že vníma aspoň silu a energiu, ktorú mu dávajú. Veľa síl, Maroško.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu