reklama

Chvála pletenia

"Vždyť ty a tvých pět přítelkyň jste napletly už na pět zim a  blbnete tím pletením a  žvaněním..." Spieva Jaromír Nohavica prebásnený Vysockého text. A teda ako ho mám rada, musím povedať, že sa ma dotkol. Blbnete? Pletením? Vidno, že o pletení vôbec, ale vôbec nič nevie...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Dvanásť hodín v práci. Prídem domov. Nechcem už čítať, nevládzem hlboké rozhovory. Pohráme sa, uložíme deti a sadnem si - aspoň na chvíľu byť v pokoji. Robiť niečo pre seba samú. Vytiahnem ihlice. Očko k očku. Jeden riadok hladko, druhý obratko. Na jednej strane príjemné na pohladenie, na druhej vodorovné čiarky, ľahko riadky porátať. Dlho trvá, kým niečo viditeľne pribudne. Ide to pomaly. A vôbec to nevadí. Dôjsť k výsledku, dokončiť niečo, chce veľa trpezlivosti. Ale pletenie nie je len o nej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď pletiem, je to len moja činnosť a môj čas. Môžem sa pritom rozprávať alebo na niečo hľadieť, pliesť sa dá aj bez toho, že sledujete každé očko. Je to relax. Pohoda. Pocit uspokojenia z toho, čo pribúda. Veľmi príjemné. A tvorivé tiež. Pletenie ma učí pokore - vydrž, snaž sa, vytrvaj - a výsledok príde. A potom poteší a zahreje. A ešte - keď pletiem, zamestnávam ruky. A nedá sa mi nimi naberať maškrty :)

Pliesť ma mamka naučila, keď som mala asi desať rokov. Vtedy mať pletený sveter znamenalo obliekať si niečo iné než ostatní, aspoň trochu sa líšiť. Dnes už nepletiem pre ten výsledok. A väčšinou vôbec nie pre seba. Pletiem pre tú činnosť. Očko k očku, hladko obratko. Budem určite aj dnes, aspoň trochu. Ihlice, vlna a chvíľka osobnej meditácie. Darček času a príjemnej zmysluplnej činnosti. Kto z nás nepotrebuje obdarovávať sám seba...

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu