reklama

Na prvý pohľad

Láska na prvý pohľad? Ale nie... Na prvý pohľad totiž zvyčajne len vidím, a to je na lásku trochu málo... Ale raz, raz som sa predsa len zaľúbila - za pár sekúnd. A to som ho ani poriadne nevidela.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Bolo asi jedenásť v noci, čakala som na posledný trolejbus do mesta. Išla som na vysielanie do rozhlasu. Vonku mrholilo a mrzlo, úplne hnusne. Ruky zaborené vo vreckách, nos v hrubom šále, prosila som všetky sily, aby bol trolejbus vykúrený a hlavne, aby prišiel HNEĎ. Môj veľmi nechodil, zato sa objavil iný v opačnom smere. Za ním nejaké staršie auto. Trolejbus začal zastavovať, ale vodič v aute sa zabudol. Pribrzdil príliš neskoro. Na namrznutej ceste sa kolesá len šmykli, počula som ranu, a jediné, čo som si uvedomila, že cez zadné okno niečo vyletelo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Strašne som sa zľakla. Asi všetci, čo to videli. Lebo niekoľko sekúnd sa nedialo vôbec nič. Potom sa z auta vypotácali nejakí ľudia. A zasa nič. Spomenula si na všetky svoje zdravotnícke kurzy - nemôžeš tu predsa len tak stáť! Rozbehla som sa k autu a telu za ním. Starší pán na zemi chrčal. To je dobré, žije. Rozopla som mu bundu, nahmatala tep, bol tam. Ale bola tam aj malá krvavá mláčka. Čo teraz? Hneď som na všetko, čo ma tie kurzy učili a cvičili, totálne zabudla. Dať do stabilizovanej polohy. Ale vyletel, leží na chrbte, otáčať ho? Čo keď mu ešte viac ublížim? Je zima, mal by aspoň ležať na niečom teplom, nielen na takej hnusnej ceste. Ale ako? Snažila som sa mu zakloniť hlavu a pomôcť mu, aby sa mu lepšie dýchalo. Do toho ľudia stojaci okolo, každý hovoril niečo iné, mala som z toho chaos a pripadala si bezmocná. Krčila som sa pri zemi. Keď tu zrazu - ako Deus ex machina sa objavil obrovský mladý chlap. Na ruky si naťahoval gumené rukavice a rozhŕňal prizerajúcich sa: „Uhnite, som lekár! Uhnite!" Uf. Neskutočne mi odľahlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odstúpila som sa a len sa dívala, ako sa skláňa k mužovi a pýta sa, či je tu ešte niekto zranený. Tu už som nemala čo robiť. A spomenula som si, že vlastne idem do práce... A - oproti ide môj trolejbus! Švihaj, stíhaš!
Ako tak som odvysielala, čo bolo treba dospala, ale ten šok mi stále nešiel z hlavy. Myslela som na ľudí z auta, na zraneného. Ale aj na Božského Doktora. To bolo také hrdinské! Také skvelé, ako prišiel a pomohol! Fantastický chlap!

Bola som ním taká ohúrená a očarená, že som ho chcela počuť. Zistila som od záchranárov, že nehodu všetci prežili. A aj to, kde lekár pracuje a kto to je, mala som šťastie, mal službu. Zavolala som do nemocnice: „Dobrý deň, pán doktor. Môžem na chvíľu vyrušiť? Vy ste včera pomáhali pri jednej nehode. Ja som tam bola tiež. Boli ste pre mňa úžasným zjavom." Na druhej strane linky sa ozvalo rozpačité: „Hm... Veď keď som lekár, tak pomôžem, nie? " „No hej, ja len že, neviem, či by každý vedel byť taký pohotový." Bolo mi jasné, že toto je náš druhý, ale aj posledný rozhovor. „No... A potrebujete niečo?" Nič som nepotrebovala. Len ho počuť, možno stretnúť. Alebo čo. No, tak nič. „Nie, nič nepotrebujem. Iba som sa vám chcela poďakovať. Naozaj to bolo výborné, že ste tam boli a pomohli. Ďakujem. Dovidenia."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Až keď som sa večer doma vyzliekala, všimla som si na rukáve sivého kabátika malú krvavú škvrnu z predošlej noci. Pred očami sa mi znovu zjavil ten obor navliekajúci si rukavice. Usmiala som sa a odbočila do kúpeľne skúsiť to predprať v studenej vode. Na prvý pohľad zaľúbená a zakrátko aj odľúbená. Nech. Vďaka Bohu, že takí ľudia sú a vyskytujú sa na tých najdôležitejších miestach.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu