reklama

Gramofón

Gramofón som si vypýtala už pred časom, ale niekde sme založili ihlu a tak dlho len stál na polici. A teraz sme ju našli. Slávnostne ju idem nasunúť, najprv nejde. Potom sa mi to nejako podarí. Všetko zapojené ako má byť. Kladiem na prístroj  prvú platňu. Hudba českých zemí z čias Karla IV. Jéj! Naozaj to hrá! Aké pekné! Najvyšší čas vyhrabať staré poklady z môjho detstva a zoznámiť s nimi malých. Vyberám platne jednu za druhou, očami sa s nimi maznám a obradne čítam názvy - O živej vode, O Snehulienke, Zlatá priadka, Vták Ohnivák, Werichovo Fimfárum. Zlatá brána. Erbenove rozprávky , Němcovej, príbehy ľudové aj modernejšie. Koľko ich len je... Ani si všetky nepamätám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

 

Obrázok blogu

 

 Niektoré z povestí zo súboru Keby kamene rozprávali ma dodnes mrazia - vybavujem si najmä tú, kde sugestívne padá zo skaly mladá žena po krutom rozhodnutí panovníka. Mauglí ma zoznámil so svetom džungle a silou prírody. Držím v ruke Osadu havranov, súbor s neuveriteľnou atmosférou - na pravek ešte musia malí dorásť. Keď som bolo dievča, počúvali sme tie platne stále dokola. Neviem, čo som pritom robila. Možno kreslila alebo vyšívala, hrali sme karty, skladali kocky. A v hlave nám vyrastali obrázky a obrazy.   

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Opatrne vyberám z obalu a ihla klesá na O pyšnej princeznej. Ozve sa známe praskanie a krásne mladé hlasy slovenských hercov. „Zahorel som veľkou láskou, veľkou láskou k princeznej...", spieva princ a ja žasnem. Spievam si s ním. Stále si to pamätám. Posledný raz so to počula keď som mala možno desať rokov... Malí ani nedýchajú. Julinka si prinesie pastelky, Matúško sa natiahne na gauč. Môžem ísť pokojne kade ľahšie. Na dlho. Úplne nepodstatná :)

Podvečer sa ma drobka pýta: „Maminka, čo je to pastorkyňa?" A malý volá: „Urobím si rebrík z olovených halušiek!" Usmievam sa. Máme doma nového člena, plnoprávneho a skvelého. Už len zohnať jemnú handričku a kefku, aby sme jemu a platniam neubližovali.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu