reklama

Dovnútra

Sobotné popoludnie. Delíme si svet. Figúrky nám ubúdajú, kocky neprajú. Podľa očakávaní mužský tandem valcuje ženský. Chvíľu to tak nevyzeralo, ale už fakt prehrávame.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Nečudujem sa, že to drobku už veľmi nebaví. „Dohraj to, mami, dobre?“ Zrazu sa vychytí a príde z detskej oblečená na von. „Dnes sa spovedá. Zajtra ráno by som to nestihla.“ Čože? Ideš do kostola? Sama? Teraz? „Ešte si najprv musím napísať zoznam hriechov.“ Natiahne sa vedľa na koberec, pred sebou zošit a pero. My ďalej hráme, ona linkuje riadok za riadkom. „Päť, šesť, sedem osem. Osem ich mám.“ „Julinka, a máš tam aj, že sa hádaš s maminkou a tatom?“, doberá si ju muž. „Mám,“ odpovie trochu zahanbene. Toto treba brať vážne. Zamyslí sa a pripíše ešte dva riadky. Vytrhne papier, chvíľku s nami ešte posedí a ide. Sama od seba, len tak. Mne celkom neznáma a nie úplne pochopiteľná situácia. Nič podobné som nikdy nezažila – ani spoveď, ani takú potrebu. Zákonitosti svätého prijímania podrobne nepoznám. Veriaci je u nás tato, mama len podporuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vráti sa o hodinku. Usmiata tancuje obývačkou. „Dobre je, Juli?“ „Je, som čistá!“ „Tak nech ti to aspoň do zajtra vydrží,“ smejem sa na ňu povzbudivo. Toľko viem, že nestačí o tom povedať, ale naozaj sa treba dobre aj správať.

Na omšu idú na druhý deň. Z dverí vychádzame spolu – deti s mužom v gala, ja v bežeckom. Nedeľňajšie rána trávime tak, aby sme zharmonizovali svoje svety každý vlastným spôsobom. Odrátavam kilometre po žltom šuštiacom lístí a rozmýšľam. Ja sa nikomu zo svojich potknutí nespovedám. Nikto cudzí mi nedá rozhrešenie. Bolo silné vidieť, ako sa Julke včera uľavilo. Ktovie, koľko potrvá, kým sa zas pohádame alebo sa pochytí s bratom. Zas mi sama od seba nepomôže a možno urobí aj niečo zlomyseľné. U nás vie, že jej to odpustíme. Po spovedi získa túto vieru aj od univerza.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie je to len spoveď, dochádza mi. Je to dôležitý pocit. Verí, že aj vďaka priznaniu a ľútosti sa raz za čas sa môže svet upratať a ona ním môže ísť ďalej s čistým štítom. Také niečo potrebujeme všetci. Spadnúť, vstať a začať odznova. Spoznať to, čo nás pri tom podoprie. Nezačnem chodiť do kostola, ani na spovede. Ale rovnako nikdy nezľahčím jej cestu za očistou.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu