reklama

Stále častejšie

„Ešte nemôžem.“ Odpovie mi každé ráno, keď sa dooblieka a ja jej vypulírujem okuliare a učešem ju. Je to odpoveď na moje „vyčisti si zúbky a poď raňajkovať“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nemôže, lebo ešte predtým, než začne deň, schúli sa mi do náručia. Už sa tam nezmestí tak ako kedysi. Už je veľká. Sadne si obkročmo alebo si nohy hodí na bok a celým telom sa ku mne pritisne. Svoju bradu mi zaborí do ramena a z celej sily ma objíme. Urobím to isté. Niekedy mi pritom šepká, čo sa jej snívalo, niekedy si spieva. Neviem, ktorú z nás tá chvíľka teší viac. Vonia mi v rukách, šteklí ma vlasmi, hreje ma. Každé ráno je jej objatie a pozornosť ako dar.

Pamätám si ten strašný pocit prázdna, keď zrazu deti prestali žiť z môjho mlieka. Mamy vedia, aké veľké môže byť prázdno. Stále častejšie sa samej seba pýtam - dokedy ešte? Dokedy sa bude zbojníčka so mnou chcieť túliť a maznať? A dokedy to budem ja, komu sa schúli v objatí? Už teraz žiarlim na prvého, ktorý si ju takto privinie. Aj na druhého, tretieho a všetkých ďalších.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viem, že to príde. A doprajem jej to. Verím, že sa ustrážim a nebudem prosiť o nežnosti. Pritom dúfam, že z času na čas to budem aj ja, ku komu príde a bude hľadať dotyky - tak ako ja občas hľadám silu u svojej mamy. Nebude to každé ráno a nebude mi pri tom sedieť na kolenách. Ale všetko ostatné na ňu vždy bude čakať tak, ako teraz.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu