reklama

Na konci dňa

Dvere auta buchnú do tmavého ticha. Niekde blízko vyrušia psa. Zašteká krátko, bez odozvy z ostatných dvorov. Šťuknem kľúčom v zámke. Každý zvuk znásobuje ozvena.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Podvedome našľapujem na špičky, nechcem, aby noc prerušilo ťukanie opätkov. Dosť na tom, že dvere sa nám otvárajú s rachotom. Na jeseň vždy vo vlhku napučia, staré drevo.

Nepotrebujem rozsvietiť, v tomto byte neexistuje absolútna tma. Zložím si tašky a s úľavou sa vyzujem. Už je dobre. Prvé kroky ma vedú do spálne. Prezlečená mám konečne pocit, že ťažký deň sa definitívne skončil. Bosé nohy pečiatkujú v pomalom rytme na parketách. Krátky únik na koberec. Šuchot potkana v malej klietke pod klavírom. A zavŕzganie dverí v detskej. Zatvorím oči a chvíľu len stojím. Počúvam a cítim. Pohnem sa, musím dávať pozor, na čo stúpim – Matúšovi vojačikovia ostali po večernej hre v bojových a padlých pozíciách. Pomaly kráčam k posteli. Vyrobil im ju tato, vrchné poschodie je riadne vysoko. Prisuniem si stoličku. Och, zas spí na perine. Povytiahnem mu ju spod nôh a trochu ho prikryjem. Pootočí sa, dobre, neodkopal sa. Sojka dole je prikrytá až po uši. Ako jej mama. Pri tváričke si drží hračku. Pohladím ju len zľahka, aby som jej neprerušila sen. Zamliaska a odfúkne si. Únava, s ktorou som pred chvíľou otvárala dvere bytu je preč. Nechce sa mi od nich do veľkej postele. Sú takí spokojní a pokojní. S čím zaspali? Čo sa im dnes podarilo? Čo a koho riešili? Cez deň sú už veľkí. Takto v noci, bez afektov a hrania, potreby presadzovať sa a preháňať, bez nepochopiteľného urážania sa a drobných hádok s motívom kto má ostrejšie lakte... stále ako by mali rok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď si líham, v hlave mám len – bol to dlhý deň. Dobrý. Užitočný. Bola som vodička a kolegyňa a zodpovedná a pre niekoho aj dôležitá a niekto mi aj poďakoval a niekto aj čakal na moju prácu a bol potom spokojný. Nahlas zhlboka vydýchnem. Bol to fakt dlhý deň. A teraz dostal dokonalú bodku. Keď som aspoň chvíľu bola mama. 

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu