reklama

Kaleráby

„Počkajte, pozriem vám, či sú ešte dobré.“ Skôr, než stihnem zareagovať vytiahne nožík a kaleráb prekrojí jedným hladkým rezom. Znalecky zhodnotí a zahodí na kopu medzi odtrhnuté listy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

„To už len na polievku bude. Chcete ich aj tak?“ „Dajte, spravím z nich prívarok.“ Mohutný chlapík býva na malom trhu medzi prvými. Viem to od kamarátky, ktorá tade chodieva. Ja som tu tentoraz výnimočne, zvyčajne sa na trh dostanem iba cez víkendy. Už od jari je z čoho vyberať. Teraz na jeseň chlapíci aj babičky rozkladajú po stoloch tekvice, jablká, ale aj mak, med, korenie a kvetiny. Víkendové rána sa nad pultmi spolu s vôňou vznáša aj príjemná melódia hlasov. Rozhovory nie sú len o nákupoch, známi sa rozprávajú ako sa kto má, čo má nové, čo deti, či ešte vydrží počasie, aký je tento rok burčiak.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ráno všedného dňa je trh tichý. Predavačov je hŕstka, rozprávajú sa medzi sebou. „Len dve minúty ju varte,“ radí mi gazda, keď ukladá do tašky kukuricu. „A ten prívarok, bude výborný keď pridáte aj jeden karfiol.“ Rozumiem, že chce predať, ale rada je to fajn. „Vezmem si aj ten.“ Ukáže zuby a zaželá mi príjemný deň. U starej tety vedľa ešte kúpim kytičku a obťažkaná idem k autu a do práce.

Malé mesto, malý trh. Malý svet. Vo fotoslužbe nemusím povedať svoje meno, pani si ho pamätá a sama ho píše na lístok. S trénerom detí som vypila nejednu kávu. Sestričku od detskej lekárky stretávam pri behu na hrádzi, vždy si tam kývneme aj s tatkom jednej zo spolužiačok. Zdravím sa s poštárkou, pani z galantérie sa ma vždy so záujmom pýta, čo z toho materiálu bude tentoraz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Maličkosti. Skladajú svet, v ktorom je dobre. Keď sme sa do Šamorína pred desiatimi rokmi nasťahovali, mala som každý deň pocit, že ľudia na uliciach sú na dovolenke. Také spomalené mi tempo mesta prišlo. Pridala som sa k nim, a dnes tu dýcham rovnako pozvoľna. Je príjemné cítiť sa aj vo všedný deň ako v kúpeľoch. Byť so svojimi, zdieľať a neponáhľať sa. Napríklad aj cestu na ranný trh.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu