reklama

Rozoznateľné

Po tvári mi blúdia malé studené prsty. Dlane má trochu špinavé, to nevadí. Vrátila sa so skupinkou ostatných detí z lesa. Na očiach majú šatky – a pred sebou poslednú úlohu nočnej hry. Po hmate nájsť každý svojich rodičov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Odysea, tábor pre deti a rodičov sa preklápa do cez polovicu. Dnes sa hráme dlho. Je tma, za chrbtom mi sála oheň. Sedím asi uprostred radu dospelých. Chvíľku pred mojou malou sa pri mne zarazil iný drobec. Zmätene sa nevedel rozhodnúť. „Ešte kúsok,“ pošepky som ho posunula vedľa. Julka mi rozstrapatí vlasy. Bojujem, aby som ju nevystískala. Netreba. „Mami!“, hovorí s úľavou, keď si sníma šatku. Pár minút pred ňou ma našiel Matúš. Teraz sa na seba smejme a oni jeden cez druhého, ako vždy, sypú, čo robili v lese. „A podľa čoho ste ma rozoznali, zbojníci?“ „Podľa rúk a tuto, na tvári, máš také hlbšie okolo úst.“ „Podľa prsteňov, presne viem aké a kde nosíš, dlhých nechtov a dlaní. Také máš len ty. Aj také ústa,“ prechádza mi po perách. Obzriem sa a vidím, že skoro všetci robíme to isté. A väčšina mám má na krajíčku slzy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rukami a nosom vidíme inak. Aj tak sa spoznáme. Keď si večer líham rozmýšľam, koľkých ľudí by som ešte takto dotykom rozoznala. Mamu, sestru, muža, babičky. Pár najbližších priateliek. Dve ruky by mi na porátanie možno stačili. Myslím, že je to dosť. Ak niekoho poznám tak dobre, že ma nechá dotýkať sa ho, a mne stačí počúvať jeho dych a cítiť a vnímať ho bruškami prstov, viem, že bližšie si byť nemôžeme. Šošovička, tvar nosa a brady, vír vo vlasoch. Vráska na krku alebo na čele, drsné priehlavky. To, čo nám na nás niekedy prekáža, nás robí rozoznateľnými pre iných. Kým mám rozoznateľných ľudí, a sú blízko, svet je skvelý.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu