reklama

Náramky

„Máte dcéru? Dve?“ Pýtam sa elegantného muža a pozerám mu na zápästie. „Dcéru a syna,“ odpovie a usmeje sa. Jasné, všimnem si, že jeden je v tmavých chlapčenských farbách. Náramky z gumičiek. Keď stretnete dospelého, ktorý ich nosí, je jasné, že si ich nevyrobil sám. Boom slávili náramky a  iné výrobky vytvorené prekladaním gumičiek na mriežke, niekedy pred pol rokom. Nie je celkom obvyklé, že ich niekto nosí stále.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

S týmto tatom som sa teraz stretla pri automate s kávou. Rodina nie je na small talk celkom bezpečná téma, ale náramky hovoria, že toto je jasne pohodové územie. „Koľko majú?“ „Desať a osem.“ „Moji majú deväť,“ pridám. A ukážem mu svoje zápästie.

Každú chvíľu dostaneme od detí nakreslené obrázky. Vymodelované figúrky, vystrihnuté kvetinky, oblepený kvetináč. Nápis MAMINKE je vyvedený výrazne a prostriedkom, hlavná súčasť výtvorov. Náramky venovanie nemajú, nepotrebujú.

Rada pozorujem tatov, ako si s drobnými ruksakmi, ktoré si ledva dajú cez hrubé ramená, vedú do školy malé ružové dievčatká. Vždy sa usmejem na tatov, ktorí objímajú pri aute svojich šarvancov. Mám rada mamy aj otcov zachovávajúcich trpezlivosť, zatiaľ čo sa s deťmi motajú po obchode. A páčia sa mi gumené náramky na dospelých zápästiach. „Je mi jedno, že k obleku alebo kostýmu sa to nehodí“, hovoria. „Lebo som – učiteľka, asistentka, montér, obchodník, lekár... Ale som – mama alebo otec.“ A to sa mi ráta.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu