reklama

Ranná káva

„Mami, nechala som ti mliečko.“ Vstáva od stola, v ruke misku, o okraj jemne cinkne lyžička. Nesie ju do kuchyne s vážnou tvárou. Oči upreté dole, dáva pozor, aby nevyliala. Syn si na raňajky pýta pečivo. Drobku sme na to prehovorili tiež, ale aspoň ob deň sa môže tešiť na svoje milované cereálie. Odmala ich má rada - chrumkavé aj mäkko rozmočené, medové, čokoládové, kukuričné. „Ďakujem,“ vravím cez vriacu vodu v kanvici. O minútu prevonia celý byt moja ranná káva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Väčšinou si ju zalievam do termohrnčeka a beriem ako spoločníčku na preplnené ranné cesty. Zahreje dlane, kým ju nesiem do predsiene. Tam preberá štafetu Matúš. Ja do auta nesiem jeho ťažkú aktovku, on moju kávu. Opatrne a sústredene, podáva mi ju do otvorených dverí.

Inokedy si kávu nesladím, táto však sladká je. Niekedy kakaová, s malými kúskami cereálnych omrviniek. Ochutená rannou pohodou, s príchuťou detí tešiacich sa na ďalší deň. Výnimočná.

„The grass is greaner...“ Veľa vecí je doma iných, než kdekoľvek inde. Veľa vecí sa doma zdá lepších a možno nemusia byť. Ale toto viem s istotou. Barista či kaviarnik v najlepšom podniku na svete by mi ráno nespravil lepšiu kávu, než tú, ktorú si s raňajkovým mliekom od mojej dcéry, naservírovanú mojím synom, odnášam z domu.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu