reklama

Malý miništrant

„Tato, už by sme mali ísť.“ Ešte sa neskočila ranná rozprávka v televízii a malý už je hotový. Toto je veľká rarita. Ale rozumiem. Dnes po prvý raz miništruje na „veľkej“ omši. V piatok mal generálku na detskej. „Podával som pánovi kaplánovi utierku na kalich s vínom,“ rozprával mi celý vzrušený po nej. Je nadšený a šťastný. Cíti sa výnimočne a dôležito. Veľmi chcel miništrovať, čakal na to a tešil sa. „To ti, maminka, úplne inak zbehne tá omša. Bolo to skvelé! Akurát bola čudná tá suknička,“ naznačí a ošíva sa. „Zvykneš si,“ upokojuje ho tato.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Omša sa začína, pred kňazom kráča šesť chlapcov. Všetci do metra a pol, ako hríbiky. Postavia sa o chvíľu posadia po kňazovej pravej ruke. Chrámom sa nesie krásny zbor. Matúš ma hľadá očami. Skôr zbadá sestru, presadla si bližšie, aby ho videla. Kázanie o hodnotách sa pomaly končí, miništranti vstávajú. Matúš však ostáva sedieť, tentoraz neasistuje. „Nie vždy pomáhajú, takým omší ešte bude,“ pokrčí plecami muž. Na konci bohoslužby miništranti ako prví dostávajú krížik. Malý sa k nám pripája, keď je chrám skoro prázdny. Smeje sa naširoko. „Aké to bolo?“ „Super, maminka.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Skoro som sa rozplakala, keď som tam Matúška videla,“ šepká mi dojatá sojka. S otázkou, ktorá mi víri v hlave čakám až domov. „Matúško, a nevadí ti, že si dnes počas omše nič nerobil? Že si len sedel pri pánovi farárovi?“ „Nie, maminka. Veď najdôležitejšie predsa nie je pomáhať. Ale byť na omši.“ Otočím sa, aby nevidel moje pohnutie. Nerozumel by mu. Ešte má len osem rokov. Ale poriadok, aký má v hlave, mu občas závidím.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu