reklama

Proti strachu

„Mami? A vieš, prečo som sa nebála včera tej písomky z angličtiny? Kvôli bábike, fakt pomáha.“ Dieťa sa mi túli pod pazuchu a pod perinou si svoje studené nohy ohrieva o moje. Pomalé  ráno krátkych dušičkových prázdnin. „No, aj mne,“ komentuje od dverí jej brat, ktorý ma ide obľahnúť z druhej strany. „Ani ja som sa vôbec nebál. A už ani minule.“ Bábiky sú veľké asi ako palec. Kúpila som ich za pár drobných na školení v Zaježovej. Chcela som zbojníkom niečo priniesť a padli mi do oka práve Guatemalské bábiky proti strachu. Treba ich dať pod vankúš a ony vezmú všetok vás strach na seba, je napísané v návode na ich používanie. A vraj aj plnia priania a chránia proti zlu. Ich kúpa bola trocha z núdze cnosť. Sladkosti som malým brať nechcela a nič iné pre nich v obchodíku nemali.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Na písomku z angličtiny sme sa učili celá rodina. Písmenká v slovíčkach sa stále nie a nie upratať a abecedu malí opakovali ako básničku, ale keď sme sa opýtali ako sa povie J, R alebo H, museli odrátavať. No, bol to trochu boj. O to viac potešili dve jednotky.

„A ani informatiky sa už nebojím.“ „A ja prírodovedy.“ Jéj. Tak teda bábiky fungujú... Keď som bola malá, mala som talizman. Malého sloníka, sprevádzal ma veľa rokov. Verila som, že mi pomáha. Šepkala som mu svoje obavy a stískala v dlani v ťažkých chvíľach. Posledný raz bol so mnou na prijímačkách na vysokú. Po nich som zrazu zistila, že ho nemôžem nájsť. Stratil sa. Svoju poslednú službu zvládol skvele, vzali ma. Možno bude prinášať šťastie niekomu inému, utešovala som sa vtedy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viera vie byť silná a pomáha. Teraz mojim deťom v podobe malej bábiky z drievok a pestrých kúskov látky. Ako veľa iných drobností, aj bábiky sa asi časom stratia v čase a priestore, detská izba je niekedy ako čierna diera. Nevadí. Kým aspoň na chvíľu chrústi veria, že sa nemusia báť, bol to ten najlepší darček.

Teším sa z rany do čierneho, rozjímam a užívam si voňavé ráno v detskom objatí... Keď ma zrazu Matúš dostane späť na zem, spôsobom, ktorý deti ovládajú s neomylnou dokonalosťou: „Ale mami, mala si kúpiť ešte jednu. Tatovi.“ Zatvárim sa prekvapene. „On je totiž najväčší bojko v našej rodine. Ak nie je prečo teda nespí sám, ale s tebou?“

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu