reklama

Šípkový sirup na nezaplatenie

Odchádzali von a ja som ich žiarlivo vyprevádzala do slnečného popoludnia. „Išla by som s vami...“ „Poď.“ „Nemôžem“ – obzrela som sa a gestom ruky sa snažila obsiahnuť celý byt. S jeho zaprášenými dlážkami, umývadlami od zubnej pasty, mastnými fľakmi nad sporákom, pavúkmi v rohu obývačky. Dva týždne bez upratovania nám dáva poriadne najavo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Nakopla som vrtuľu spolu s vysávačom a pustila sa do toho. Boľavé kríže som na gauč vystrela po troch hodinách. Nejako dlho sú preč, pomyslela som si. Presne minútu na to sa ozvalo vrznutie bráničky a sojkin hlas. Drobka vošla do dverí rozhorúčená a s vlasmi strapatými od vetra, v ruke prak. Zbojník s tatom kráčali kúsok za ňou v družnej debate o dobytí Anglicka. Hm, prišla som o zaujímavý kus pekného dňa... „Nazbierali sme ti tie šípky!“ Šípky. Jasné. V piatok som sa vyhrážala, že by som chcela urobiť šípkový sirup, keďže som naň našla super recept. Teraz som však ustatá sedela v obývačke a s desom pozerala na kilo a pol drobných plodov, ktoré volali po spracovaní. Šesť večer. Au.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Malá miska na nečistoty, veľká medzi kolenami na obriadené plody, v ruke ostrý nôž. Čistila som ich hodinu a pol. A to som ich ešte nezbavovala zrniečok. Recept mal dve verzie a ja som sa zbabelo priklonila k časovo a energeticky menej náročnej. Aj tak som sa drobným ostrým chĺpkom nevyhla. Počas čistenia to ešte šlo, no po následnom mixovaní ma už svrbeli ruky, tvár, krk aj brucho – ako to, že tie potvorské šípkové zrnká prejdú cez oblečenie???

Malí sa zatiaľ hrali s tatom a pozerali na rozprávky. Och! To som si mala čo vymyslieť! Ale cesty späť nebolo. Očistiť. Zomlieť. Uvariť. Prepasírovať. Prihriať. A do fliaš. Poslednú som zátkovala o pol desiatej, a to mi hodnú chvíľu pomáhal v príprave aj muž. Vkladala som ju hore hrdlom vychladnúť do veľkej vázy a škrabala sa na líci. Ktovie, či tie potvory chlpaté omínajúce zmyje jedna dôkladná sprcha... Hm. Možno je to taký malý trest. Za to, že som čas s rodinou vymenila za servis a pokus.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ráno som fľaše s voňavou jemnou a krásne oranžovou tekutinou ukladala do špajze. Budeme mať pre malých, keď ich budú obiehať bacily. Prírodný domáci zdravý extrakt. „Podarilo, sa maminka?“ Podarilo. Ale vlastne, ako sa to vezme. Zakaždým, keď im zo sirupu nalejem si asi spomeniem aj na neznesiteľné omínanie po celom tele. A krásny, potenciálne spoločný čas, o ktorý som prišla. Nie je každý deň nedeľa. Ale občas by som chcela vedieť robiť zázraky. Tak, aby bol aj poriadok, aj sirupy – ale aj aby som hry s chrústmi mohla prežívať naplno, nielen ich - ako túto nedeľu - počúvať spoza kuchynského rohu...

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu