reklama

Od dnes som Muflón

Osem ráno, sadám do auta. Jemne mrholí. Hm. Hlavne, aby sa nerozpršalo. To bude les rozbahnený a hore svahom sa bude šmýkať. Púšťam rádio. Wow! Stará Tublatanka. Presne to som potrebovala. Pravda víťazí a pumpuje mi do tela vlny nadšenia. Budem ho o necelé dve hodiny poriadne potrebovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Pri štarte sa schádzajú bežci. Naobliekaní, čerstvo je, ale už si rozťahujú svaly a precvičujú členky. Prihlásených je 140 ľudí, príde zrejme oveľa viac. Rodinky, bežci so psami, hlavne mladšie ročníky. Ľudia sa zdravia, mnohí sa poznajú. Nie som odtiaľ a terén poznám len čiastočne, navyše iba z pár peších prechádzok. Máta ma vlek, ktorý nás čaká uprostred. To ešte netuším, že ním sa stúpanie ešte neskončí. Mám nabehané. Ale po rovine. Desať kilometrov dávam v pohode trikrát v týždni. Ale veľmi dobre viem, že kopce sú iná káva a je rozdiel bežať popri Dunaji a Muflón kros - skoro desať kilometrov hore na Zochovu chatu a späť do Harmónie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odštartované. Prvé stúpanie. Rýchlici miznú za zákrutou, ostávam vzadu a verím, že nie posledná. Nohy migajú a ja cítim, že hoci som v porovnaní s ostatnými pomalá, je to o niečo rýchlejšie tempo, než mám vo zvyku. Srdce búcha, akoby mi do svalov niekto s každým krokom vpichol novú dávku energie. Poď, kým vládzeš, využi to. Ten adrenalín sa ti neskôr zíde. Stíhaš s dychom a nohy idú, tak makaj. Stúpanie striedajú takmer rovinky. Konečne vlek. A za ním – au! Ešte stále hore? Fuch... Po dvoch tretinách konečne prichádza zostup. Poriadny – dolu kopcom, ako správnych muflónov nás to ženie cez les, korene, kamene, šotolinou, cez potôčiky. Nešetrím kolená ani členky, idem naplno. Posledný kilometer už po asfaltke. A telu dochádzajú sily. Na posledných dvesto metroch sa ku mne pripája chlapík, po chvíli zisťujem, že dávno dobehol a teraz vychádza ostatným oproti. Už ste tam, hovorí mi. Ďakujem. Posledné metre odkrajujem silou vôle. Presne toto som potrebovala – keď si človek myslí, aký je macher, nezaškodí si uvedomiť, že mám ešte na čom pracovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V cieli čakajú jablká, hrozno, napečené koláčiky. Kapustnica a pivo. Príjemne neformálne. Prvé ceny si odnášajú dievčatá a mladík, ktorí dobehli poslední – za statočnosť. Vyhlasovanie víťazov pokračuje a baví ma, ako ceny odstupňovali podľa kategórií. Dámu v platinovej, od 50 vyššie, podľa mňa potešila keramická zapekacia misa. Cítim sa ako na veľkom rodinnom stretnutí. Je to veľmi fajn. Mám pocit, že väčšina ľudí to vôbec nepoňala ako preteky. Skôr ako pohodovú akciu pred zimou, keď majú možnosť pozdraviť rovnako šibnutých a nadšených bežcov. Je mi príjemné byť súčasťou tohto pestrého spoločenstva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
muflon kros
muflon kros (zdroj: marie stracenska)

Vybiehala som s obrovským rešpektom. Dobiehala s veľkou pokorou. A – tak to má asi byť. Po dobrom behu dobrý deň. Na ceste domov si kupujem burčiak. Dnes si ho zaslúžim.

Marie Stracenská

Marie Stracenská

Bloger 
  • Počet článkov:  858
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som žena. Novinárka, lektorka a konzultantka. Mama nádherných a šikovných dvojčiat. Manželka, dcéra, sestra, priateľka. Neľahostajná. Mám rada svet. Rovnako rýchlo sa viem nadchnúť, potešiť a rozosmiať ako pobúriť a nahlas rozhnevať. Zoznam autorových rubrík:  o deťocho vzťahocho kadečomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu